سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکشنبه 6 اسفند91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
در قضیه هسته‌اى ایران، بحث بر سر سلاح هسته‌اى نیست؛ بحث سر این است که شما می‌خواهید جلوى حق قطعى و مسلم ملت ایران را بگیرید. (28/11/91)


مجلس دیرکرد دولت را جبران کند
   بخش مهمی از گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دیشب رئیس‌جمهور به مسائل اقتصادی اختصاص داشت. وی پس از توضیحاتی درباره چرایی تأخیر آماده کردن لایحه بودجه و تقدیم آن به مجلس و بیان اینکه همکاران ما آمادگی دارند توضیحات لازم را در اختیار نمایندگان محترم بگذارند و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بودجه با کمترین تغییرات به دولت برگردد که ما بتوانیم اداره کنیم، گفت: «ما سه دوازدهم را هم داریم می‌دهیم چون احتمال می‌دهیم که مجلس قبل از پایان سال نتواند رسیدگی را شروع کند و 15 روز هم تعطیلات نوروز داریم و عملاً رسیدگی به این لایحه مانند پارسال در خردادماه خواهد بود.»
   به‌نظر می‌رسد به صلاح مردم و کشور نیست که لایحه بودجه سال 92 فرایندی را که رئیس‌جمهور بیان کرد، طی کند؛ زیرا تورم سنگین نیمه دوم سال 91 به اندازه کافی به قشرهای اجتماعی که درآمد ثابت دارند، فشار آورده و افزوده شدن فشار تورم سال جدید بر مردم، که براساس رویه‌ای پایدار قطعی به‌نظر می‌رسد، آن‌هم در زمانی که به علت نامشخص بودن وضعیت بودجه، افزایش درآمدی برای آن‌ها متصور نیست، کار را بر آن‌ها بسیار سخت می‌کند اگرچه رئیس‌جمهور گفت: ما پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر قانون بودجه آمد، قوانین و احکامش از 1/1/92 قابل اجرا باشد، صرف این بیان نمی‌تواند تضمینی برای رفع این نگرانی باشد و نمایندگان نیز باید ضمن رعایت تمام شئون و وظایف کارشناسی بررسی لایحه بودجه، به فکر رفع این مشکل اساسی باشند و به راهکاری برسند که یقین کنند دولت از ابتدای سال جدید می‌تواند این بخش از لایحه بودجه را اجرا کند و کارکنان دولت نیز مطمئن شوند که با اجرای تغییرات حقوقی از ابتدای سال جاری در مسابقه حقوق و افزایش تورم چندان عقب نمی‌مانند. چنین تدبیری می‌تواند در زمانی کوتاه، تلاطم نوسان قیمت‌ها را به آرامش نسبی که از نیازهای اصلی بخش اقتصاد است، برساند و بستر اجتماعی مناسبی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آماده سازد. ان‌شاءالله
تحولات سوریه و راهبردهای مخالفان
   گروه ترجمه -
پایگاه اینترنتی گلف‌نیوز 24 فوریه 2013 (6 اسفند) در مقاله‌ای به تحولات سوریه پرداخت و نوشت: گروه مهم مخالفان سوریه دیروز اعلام کرد از گفت‌وگوهای بین‌المللی کناره‌گیری می‌کنند و در عین‌حال پس از اصابت موشک به شهر حلب و کشته شدن چندین نفر، از جهانیان خواستند برای توقف کشتار مردم سوریه اقدام کنند. ائتلاف ملی سوریه در حالی تصمیم خود به تحریم گفت‌و‌گو با قدرت‌های جهانی را اعلام کرد که پیش‌تر طرح‌های خود را برای شکل‌دهی دولتی به‌منظور اداره مناطق آزاد شده سوریه اعلام کرده بود. تحلیل‌گران معتقدند این اقدام به‌منظور تقویت اعتبار این ائتلاف و کسب حمایت بیشتر از جامعه بین‌الملل صورت گرفته است. الخطیب، ریاست این ائتلاف گفت خروج این گروه از گفت‌و‌گوهای بین‌المللی پیام اعتراض‌آمیز به تمام دولت‌های جهانی، عربی و غیرعربی بود که می‌بینند مردم سوریه چگونه کشته می‌شوند و آن‌ها تنها نظاره‌گر هستند.
   در ادامه مقاله آمده است: مخالفان با محکوم کردن سکوت بین‌المللی در مورد کشتار سوریه گفتند که در نشست‌ها در ایتالیا، روسیه و آمریکا شرکت نخواهند کرد. ریاست ائتلاف ملی سوریه ضمن محکوم کردن روسیه گفت: رهبران این کشور به لحاظ اخلاقی و سیاسی مسئول هستند؛ زیرا آن‌ها به حمایت تسلیحاتی از رژیم بشار اسد ادامه می‌دهند. قرار بود این ائتلاف سوری در نشست روز پنج‌شنبه دوستان سوریه در رم شرکت کند. در عین‌حال، آقای الخطیب به روسیه و آمریکا نیز دعوت شده است. وی گفت: مادامی که تصمیمی شفاف در مورد این رژیم وحشی و متجاوز اتخاذ نشود، از هیچ کشوری دیدار نخواهیم کرد. انگلستان مصرانه از مخالفان خواسته است تصمیم خود برای خروج از نشست‌های رم، واشنگتن و مسکو را مورد بازنگری قرار دهند و گفته است که اکنون زمان خروج از گفت‌و‌گوها نیست. سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفت لندن سرگرم آماده‌سازی پیشنهادهای حمایتی بیشتر از ائتلاف ملی در نشست رم است؛ اما ولید البنانی، سخنگوی مخالفان، پافشاری کرد که بیانیه‌ها باید با عمل همراه باشند و جهان در حفاظت از سوری‌ها در برابر رژیم اسد مسئول است... اگر شما دوست واقعی ما هستید، به ما در توقف کشتارهایی که علیه مردم ما صورت می‌گیرد، کمک کنید. در عین حال،‌ وی آمریکا را به‌دلیل پایبند نبودن به حمایت از ایجاد دموکراسی در سوریه به چالش کشاند.
   در پایان مقاله آمده است: مخالفان سوریه بارها از جامعه‌ بین‌الملل خواسته‌اند تا شورشیان را مسلح کنند. روز جمعه سخنگوی مخالفان گفت طرح‌هایی برای تشکیل دولت در مناطق آزاد شده دارد و امیدوار است که در شمال سوریه مستقر بشود. در نشست دوم مارس در استانبول یک کابینه و یک نخست‌وزیر انتخاب خواهند شد.
   اخبار و تحلیل‌ها: ظاهراً کشورهای غربی حامی تروریست‌ها به اخبار و شواهدی درباره گروه‌های تروریستی مخالف حکومت سوریه، دست یافته‌اند که آن‌ها را نگران کرده و موجب کند شدن روند پشتیبانی از آن‌ها شده است. این مسئله در کنار موفقیت نیروی نظامی، امنیتی و مردمی سوریه در عقب راندن تروریست‌ها در مناطق مختلف، در حال حاضر، وضعیت تروریست‌ها را تا حدودی دچار تعلیق کرده؛ از این‌رو علیه حامیان غربی خود دست به تهاجم تبلیغاتی زده‌اند تا از این وضعیت زیانبار خارج شوند و در حالی که خود کاملاً‌جنایت‌آمیز به کشتار مردم سوریه مشغولند، حکومت این کشور را به کشتار متهم می‌کنند.
   
پایان تاریخ مصرف فتنه‌گران فراری!

  با بالاگرفتن اخراج ضدانقلاب‌های فراری از صدای‌ آمریکا، «کاوه باسمنجی» سردبیر بخش فارسی صدای‌آمریکا هم، چند روز پیش، از این بنگاه رسانه‌ای اخراج شد!
   کاوه باسمنجی که از آشنایان خانوادگی «فریبا داوودی‌مهاجر» و «علی افشاری» است، به اتهام استخدام اعضای خانواده و دوستان و همچنین برخورد غیراخلاقی با کارکنان زن صدای آمریکا در محل کار از این رسانه اخراج شد. وی پس از ورود به صدای آمریکا، پسرش آرش باسمنجی را که کوچک‌ترین آشنایی با روزنامه‌نگاری و رسانه نداشت، استخدام کرد و پسر باسمنجی در ازای چرخاندن صفحه نمایش مقابل چشم مجریان، چند هزار دلار به جیب می‌زد. شنیده شده که با اخراج باسمنجی، سرنوشت، کار و آینده مافیای ضدانقلاب، از جمله افشاری، داوودی‌مهاجر و بختیار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که روابط غیراخلاقی فقط بهانه‌ای برای اخراج کارکنان ایرانی صدای آمریکا است و عامل اصلی، اتمام تاریخ‌مصرف این افراد برای دستگاه جاسوسی آمریکایی - صهیونیستی است.
   همچنین خبرها نشان از سوءظن شدید، دشمنی و ناسازگاری میان فتنه‌گران فراری همکار در صدای آمریکا دارد، چنانکه اختلاف شدید این افراد با یکدیگر و با برخی دیگر از چهره‌های سرشناس ضدانقلاب خارج‌نشین نقل محافل رسانه‌ای ضد انقلاب شده است.
یکی به‌نفع رئیس‌جمهور
  سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی دولت(پاد) در پیامکی که در ساعت 23:18 شب گذشته برای مخاطبان خود ارسال کرد، به قطع پخش تلویزیونی گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با رسانه‌ها و پخش موسیقی و سریال به جای آن انتقاد کرد. متن پیامک پاد به این شرح است: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفت‌وگوی رادیو تلویزیونی رئیس‌جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»
   با این حال، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که قطع گفت‌وگو، آن هم درست در لحظه‌ای که نوبت به خبرنگاران رسید، برنامه‌ای برای خارج کردن مصاحبه از «پخش زنده» بود. برنامه درست بعد از آن قطع شد که رئیس‌جمهور به خبرنگاران گفت فقط درباره عیدانه (جبرانی) و هدفمندی بپرسند و وارد مسائل دیگر نشوند!
   سپس گفت‌وگوی زنده قطع شد و حدود یک ساعت دیگر و بعد از آگهی و سریال (صدراعظم)، پخش شد و صحنه‌های سؤال و جواب‌های کلیشه‌ای خبرنگاران، مانند این سؤال که راه‌حل گرانی چیست؟ و نظایر این، پخش شد. از این‌رو، گمان می‌رود این سؤال و جواب‌ها، در فاصله پخش سریال تهیه و تنظیم شده است و در واقع، به سود رئیس‌جمهور بوده است.
           
اخبار کوتاه

   *  وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد پلیس این کشور سه نفر را به اتهام جاسوسی برای دولت ایران بازداشت کرده است.
   این دستگیری‌ها که زمان آن مشخص نشده، در دو شهر «مادرید» و «توره لاوگا» در شمال اسپانیا رخ داده است. گفته می‌شود یکی از دستگیرشدگان از کارکنان سفارت ایران در مادرید است. هنوز ملیت این افراد مشخص نیست و معلوم نشده اتهام فردی که گفته می‌شود کارمند سفارت ایران در مادرید بوده، چه بوده است و اینکه آیا او جزء کادر دیپلماتیک سفارت ایران بوده، یا یکی از کارمندان عادی آن؟!
   *  در حالی‌که بر اساس بند «ج» ماده 9 اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، تعیین حقوق و مزایای رئیس هیئت عامل صندوق بر عهده اعضای هیئت امنای آن، ازجمله رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس این هیئت گذاشته شده، یک نهاد نظارتی با ارسال نامه‌ای از دولت خواسته بود که این بند را به علت مغایرت با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری حذف کند؛ اما یک مقام ارشد دولتی با ارسال ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده که این مغایرت، با اضافه شدن «با رعایت قوانین» به اساس‌نامه حل شد!
   *  حبیب‌الله پیمان امضای خود را در بیانیه شش تن از اعضای ملی-مذهبی‌ها تکذیب کرد. در این بیانیه مباحثی درباره انتخابات آزاد، لزوم تعلیق غنی‌سازی و مذاکره با آمریکا مطرح شده بود. پیمان اعلام کرد من به‌صورت مشروط و با حذف برخی محورها حاضر به امضای این بیانیه شده بودم؛ اما تهیه‌کنندگان بدون گرفتن امضا، نام مرا ذیل این بیانیه آورده‌اند.
   *  پس از افشاگری‌های صورت گرفته درباره «انتخابات آزاد» به‌عنوان کلیدواژه آشوب و اغتشاش انتخابات سال آینده و لو رفتن راهبرد دشمنان و ضدانقلاب برای به چالش کشیدن حضور حداکثری مردم در انتخابات، یکی از نظریه‌پرداز‌های گروهک ملی مذهبی با انتشار مطلبی در این سایت از تغییر مرموزانه این راهبرد سخن به میان آورده است. وی به پیاده‌نظام فتنه در داخل کشور توصیه می‌کند تا شعار فضای باز و برگزاری انتخابات رقابتی و سالم را جایگزین انتخابات آزاد کنند!
   *  اتاق فکر انتخاباتی اصلاح‌طلبان هر دو هفته یکبار با حضور چهره‌های شاخص اصلاحات از مجمع روحانیون مبارز، احزاب منحل‌شده مشارکت و سازمان مجاهدین، کارگزاران و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دعوت خاتمی برگزار می‌شود. در آخرین جلسه این اتاق فکر که با حضور محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری، محمدرضا خاتمی، مجید انصاری، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، نجفقلی حبیبی و... برگزار شد، راهبرد «کاندیدای حداکثری و انتظارات حداقلی» برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تعیین شد!
   *  به‌تازگی همایشی با نام وحدت جوانان در بندر شهید رجایی استان هرمزگان برگزار شده است که گفته می‌شود هزینه آن، قریب به پنجاه ملیارد ریال بر آورد شده است، گفتنی است که شعار این همایش، «زنده‌باد بهار» بوده است. قبلاً اخباری منتشر شده بود که حلقه انحرافی در پی برگزاری چنین همایش‌هایی است.