سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه شنبه اول اسفند 91

ولادت امام حسن‌عسکری (ع)مبارک باد.
امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند:
خشم و غضب، کلید هرگونه شرّ و بدى است.

توافق‌نامه فرصت‌ساز
روز گذشته ایران و پاکستان توافق‌نامه امنیتی امضا کردند. این توافق‌نامه که به امضای مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران و رحمان ملک، سرپرست وزارت کشور پاکستان رسید، شامل این محورها است: کنترل و ارتقای امنیت مرزها، مقابله با جرائم سازمان‌یافته، تبادل اطلاعات، مقابله با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر و قاچاق انسان.
مرزها همیشه از نقاط مهم کشورها بوده‌اند و همجواری‌ها نیز همیشه در وضعیت کشورهای مجاور تأثیر داشته‌اند و امروزه در پی پیچیده‌تر شدن مسائل جوامع و مناسبات کشورها، اهمیت این موضوع نیز بیش از پیش افزایش ‌یافته است. پس از انقلاب اسلامی، بخش زیادی از معضلات امنیتی شرق کشور متأثر از همجواری با پاکستان بوده و به موازات ضعف دولت مرکزی پاکستان، ناامنی در شرق ایران نیز افزایش ‌یافته است. امضای قرارداد فوق، زمانی مفید است و می‌تواند به تأمین منافع نسبی دو طرف منجر شود که پاکستان در اجرای مفاد توافق‌نامه، جدی باشد و پس از امضا، آن را به حال خود رها نکند و طرف ایرانی نیز با پیگیری دقیق، ضمن ارائه راهکار اجرای آن، پاکستانی‌ها را به همکاری مجدانه وادارد. اصرار بر چنین برخوردی، به سبب وضعیت داخلی پاکستان و آسیب‌پذیری مرزهای شرقی ایران از این وضعیت است. ضعف دولت مرکزی پاکستان، به برخی از کشورهای بیگانه فرصت و امکان داده تا با دخالت‌های گوناگون در این کشور، مسبب اقداماتی باشند که مستقیم و غیرمستقیم به منافع ایران آسیب می‌‌زند و از برخی نشانه‌ها نیز برمی‌آید که دشمن قصد دارد از این وضعیت علیه ایران بهره بیشتری ببرد. بنابراین از آنجایی که وضعیت موجود، بیشتر به ضرر ایران است، طرف ایرانی باید با استفاده از فرصتی که این توافق‌نامه ایجاد کرده، مشکلات موجود را که امکان افزایش آن نیز هست، شناسایی و برطرف کند.
پیوندهای هسته‌ای ایران و کره شمالی
گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی«جوییش پرس»19فوریه 2013 (1 اسفند) در مقاله‌ای به روابط ایران و کره‌شمالی پرداخت و نوشت: پیش از آنکه کره شمالی در 12 دسامبر 2012 ماهواره به فضا پرتاب کند، جیمز اوبرگ، کارشناس فضایی گفت که کارشناسان موشکی ایران در کره‌شمالی حضور داشته‌اند. در صورت صحت این خبر، این موضوع نشان‌دهنده روابط طولانی‌مدت و نزدیک کره‌شمالی و جمهوری اسلامی ایران است. 11 فوریه امسال نیز دولت پیونگ‌یانگ یک بمب هسته‌ای کوچک را آزمایش کرد. این آزمایش هسته‌ای به طور جدی تنش‌هایی را در شمال شرق آسیا به‌وجود آورد. همچنین این آزمایش زیرزمینی، پرسش‌های دشواری را در مورد برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران به‌وجود آورد. این آزمایش هسته‌ای ظاهراً قدرتمندتر از دو آزمایش گذشته بوده است. جدای از اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا در نهایت در مورد ماهیت دقیق آزمایش هسته‌ای 11 فوریه چه دیدگاهی دارد، این نکته واضح است که کره‌شمالی در ساخت این تسلیحات، مهارت فنی بیشتری یافته است.
در ادامه مقاله آمده است: همچنین مشخص است که اطلاعات و مهارت فنی کره‌شمالی به رژیم اسلامی ایران نیز منتقل می‌شود. در سال 1999 مشهود بود که ایران و کره‌شمالی در حوزه موشک‌های دوربرد و تسلیحات هسته‌ای همکاری می‌کنند. بیل گرتز، در روزنامه واشنگتن‌تایمز گزارش داد که مقامات ایرانی به‌تازگی برای بحث در مورد همکاری موشکی به کره‌شمالی سفر کرده‌اند. پیش از آن در سال 1998، کمیته برآورد تهدید موشک بالستیک برای آمریکا، به ریاست دونالد رامسفلد با اعضایی مانند پل ولفوویتز، آر جیمز وولسی و ریچارد گاروین تشریح کردند که چگونه پیشینه برنامه‌های مرتبط کره‌شمالی، ایران، عراق و پاکستان و در کل، روابط میان آن‌ها را ردیابی کنیم. از سال 1998، برآوردهای اطلاعاتی این برنامه‌ها به‌ویژه اشتباه در مورد عراق، سیاسی شده است. برآورد اطلاعات ملی 2007 در مورد برنامه هسته‌ای ایران که بسیار مناقشه‌برانگیز بود، نمونه این مسئله است که جامعه اطلاعاتی آمریکا با ارائه این مطلب که ایران ساخت تسلیحات هسته‌ای را رها کرده، از اقدامات جدی دولت بوش علیه ایران جلوگیری کرد.
در پایان مقاله آمده است: لحن دقیق برآورد اطلاعات ملی نشان می‌دهد که جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمال تداوم برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای توسط ایران را رد نکرده و گفته که ما با اطمینان 50 درصدی معتقدیم که ایران برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای را آغاز نکرده است. در حال حاضر، باید گفت که در فوریه 2013 حرکت ایران به سوی افزایش ذخایر اورانیوم با غنای بالا که به ساخت بمب هسته‌ای منجر می‌شود، تسریع شده است. در گزارش برآورد اطلاعات ملی در سال 2007 نیز آمده بود که ما با اطمینان 50 درصدی برآورد می‌کنیم که ایران احتمالاً به لحاظ فنی در فاصله زمانی 2010 تا 2015 بتواند اورانیوم با غنای بالای کافی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای تولید کند. بنابراین، مطابق سند برآورد اطلاعات ملی سال 2007 می‌توان گفت که در حال حاضر در دوره میانی این فاصله زمانی قرار داریم. بارها گفته شده است که شواهد و مدارکی در مورد تلاش ایران برای طراحی بمب هسته‌ای وجود ندارد؛ اما حکومت ایران به‌سادگی می‌تواند یک طرح کاربردی و آزمایش شده بمب هسته‌ای از کره‌شمالی خریداری کند و به‌سرعت بمب هسته‌ای بسازد. کره‌شمالی حتی نسبت به سال 199 فقیرتر شده است. احتمال دارد که طرح‌های بمب هسته‌ای با بهای بالا فروخته شود. برای نمونه، دولت‌های عربی که اعتماد خود به اراده آمریکا را در دفاع از آن‌ها در برابر ایران از دست داده‌اند، می‌توانند طرح‌های کلاهک هسته‌ای از کره‌شمالی خریداری کنند. 
اخبار و تحلیل‌ها: مطالبی مشابه یادداشت فوق که معمولاً پس از یک اتفاق قابل ربط به فعالیت‌ هسته‌ای ایران مطرح می‌شوند، یک ویژگی مشترک دارند، اینکه بدون ارائه کوچک‌ترین سند و مدرک قطعی و موثق با طرح ادعاها و گمانه‌های کاملاً‌ واهی و بی‌ارزش، بستر تبلیغات و هیاهو علیه ایران را فراهم می‌کنند تا بر فشارهای موجود بر ایران افزوده شود و ایران در نقطه‌ای متوقف و تسلیم شود، غافل از اینکه ایران با روش آن‌ها آشنا شده و با ایمانی که به حقوق و اهدافش دارد، راهش را ادامه می‌دهد و چنین جوسازی‌هایی آن را از حرکتش بازنمی‌دارد.
   
ولخرجی‌های نتانیاهو از کیسه صهیونیست‌ها
 یک روزنامه صهیونیستی ضمن فاش کردن جزئیاتی رسواکننده در مورد هزینه زندگی روزانه نتانیاهو، اعلام کرد بخش گسترده‌ای از مالیات صهیونیست‌ها هزینه بستنی و آرایش نخست‌وزیر آن‌ها می‌شود. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، نتانیاهو ماهیانه 12690 دلار درآمد دارد. علاوه‌بر حقوق ماهیانه وی، رژیم اسرائیل تمام هزینه‌های محل سکونت نتانیاهو در قدس از جمله هزینه خوراک، پذیرایی، نظافت، باغبانی، برق، آب، مالیات شهرداری و تلفن‌های ثابت و همراه را پوشش می‌دهد. هزینه پوشاک نتانیاهو و همسر وی سالیانه 13580 دلار است. نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و خانواده وی همچنین یک خودروی لیموزین و راننده شخصی دارند و اساساً هیچ یک از هزینه‌های زندگی روزانه‌شان، از جیب آن‌ها پرداخت نمی‌شود. هاآرتص می‌افزاید: حدود 8963 دلار در سال یعنی نزدیک به 814 دلار در ماه به افرادی پرداخت می‌شود که وظیفه گریم و آرایش خانواده وی را بر عهده دارند. از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل قراردادی به ارزش 2716 دلار با بستنی‌فروشی محبوب خود به نام متودلا امضا کرده تا همواره بستنی وانیلی با پسته در اختیار وی بگذارد. درباره هزینه محل سکونت نتانیاهو و دفتر وی، همواره عدم شفافیت وجود داشته و در بودجه سالیانه این رژیم هرگز بندهای مربوط به هزینه‌های شخصی نتانیاهو ذکر نشده است. افشاگری‌های اخیر در مورد هزینه‌های گزاف شخصی نتانیاهو، با تلاش وی برای تشکیل یک ائتلاف دولتی جدید به منظور تصویب قوانین ریاضتی در پارلمان رژیم صهیونیستی همزمان شده است.
شخصیت‌هایی متعلق به همه
  «تیری میسان» نویسنده، پژوهشگر و فعال سیاسی فرانسوی که با نوشتن کتاب «دروغ بزرگ» پرفروش‌ترین کتاب سال فرانسه، پشت‌پرده حوادث 11 سپتامبر 2001 و ساختگی بودن آن را افشا کرد، به‌تازگی در مصاحبه با یک وبگاه خبری درباره رهبر معظم انقلاب گفته است: غرب همیشه رهبرانی داشته است ولی نه به این صورت و به این جامعیت. در غرب کمبود چنین فردی مشهود است، فردی که آینده را می‌بیند روشن‌تر از همه، آن را تعیین می‌کند که چطور ما به هدف‌های آینده برسیم. من به‌عنوان یک کاتولیک خودم را موظف می‌دانم که به حرف‌های ایشان گوش بکنم، من می‌خواهم مطلبی را به شما ایرانیان بگویم: شما فکر می‌کنید آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای فقط متعلق به شما هستند، ولی این‌ها شخصیت‌های بین‌المللی هستند که به همه تعلق دارند.

         
  منافقین که پس از اخراج از عراق، از به‌هم‌ریختگی تشکیلاتی رنج می‌برند، مدتی است سعی می‌کنند در فضای مجازی به شبکه‌سازی و سازماندهی نیروهای خود دست بزنند. این رویکرد منافقین موجب شده است تا بیش از پیش، ارتباط فتنه‌گران و منافقین آشکار شود. در همین راستا مشخص شده که (م.م) و (م.ذ) دو تن از فتنه‌گران در شبکه‌سازی مجازی به منافقین کمک می‌کنند.
  به تازگی عبدالله نوری در دیداری که با خانواده مهدی کروبی داشته، در اظهاراتی عجیب، برخورد نظام با عوامل به‌وجود آورنده فتنه را، سخت‌گیرانه خوانده و با اعلام هشدار به نظام(!) عملاً راه تقابل با نظام را در پی گرفته است. وی در این دیدار، با تأکید بر مراتب «تدین»! و «سلامت نفس»! مهدی کروبی، افزود: «روحیه قوی، مبارز و سرشار از امید، از خصوصیات بارز آقای کروبی است. ایشان با همین روحیه و بدون ادعا و جنجال و خیلی مواقع در عین مظلومیت در راه دفاع از حقوق ملت کوششی پیگیر و صادقانه داشته است!»
  احمد خورشیدی، دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی -پدر داماد احمدی‌نژاد- درباره راهبرد رئیس‌جمهور برای انتخابات آینده و اخذ تأیید صلاحیت مشائی گفت: آقای احمدی‌نژاد فشارهای زیادی برای اخذ تأیید صلاحیت مشائی وارد کرده که تاکنون به جایی نرسیده است. اگرچه آخرین نظرسنجی در شهر تهران که از سوی مرکز پژوهش‌های صدا و سیما صورت گرفته، حاکی از آن است که آقای مشائی در میان هشت، نه کاندیدای مطرح، یکی مانده به آخر است و رأی چندانی ندارد.
  یک اسقف ضدصهیونیست در فهرست نامزدی برای جانشینی پاپ قرار دارد. به گزارش وبگاه ضدصهیونیستی بی‌اف‌سی‌ای، «اسکار آندره رودریگوتز» اسقف تبعه هندوراس که برای جانشینی پاپ نامزد شده، مواضعی بر ضدرژیم صهیونیستی داشته و اکنون گروه‌های حامی صهیونیسم با هدایت فردی به نام «آلن درشوویتز» استاد حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا، تلاش دارند مانع از انتخاب وی به این سمت شوند.
  بر اساس گزارش‌های یک نهاد نظارتی که برای پیگیری‌های قانونی به دستگاه‌های مربوطه نیز ارسال شده، یک مقام مسئول با ارسال گردش کاری برای مدیران ارشد اجرایی کشور، از آن‌ها خواسته است قرارداد مربوط به اجرای 7 طرح مهم فولادی و برخی از طرح‌های مربوط به افزایش تولید آهن در کشور، بر اساس برخی تبصره‌های قانون برگزاری مناقصات جزو معاملات محرمانه قرار بگیرد و به صورت ترک تشریفات مناقصه به برخی شرکت‌های خاص واگذار شود.


دوشنبه 30 بهمن 91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
غرض آمریکا از دعوت به مذاکره، کار تبلیغاتی در مقابل کشورهایی است که نسیم بیداری اسلامی در آن‌ها وزیده است، می‌خواهند بگویند نظام اسلام با این سرسختی عاقبت مجبور شده مصالحه کند. (28/11/91)


وهابیت علیه وحدت اسلامی
   دشمنان اسلام همیشه از اتحاد و انسجام امت اسلامی در هراس بوده‌اند. آن‌ها به‌خوبی از بنیان‌های مشترک و محکم اعتقادی مسلمانان آگاهند و می‌‌دانند وحدتی که براساس این بنیان‌های مشترک شکل بگیرد، برای آن‌ها بسیار خطرناک است؛ از این‌رو از گذشته‌های دور و از زمانی که به اهمیت این قدرت نهفته مسلمانان پی بردند، تلاش داشتند به هر نحو ممکن، از ایجاد این اتحاد جلوگیری کنند. ایجاد جریان انحرافی وهابیت که با آموزه‌های اصیل اسلامی کاملاً بیگانه است و سپردن امور دینی مهم‌ترین جغرافیای جهان اسلام یعنی حرمین شریفین به آن‌ها، اصلی‌ترین گام آن‌ها برای جلوگیری از وحدت و یکپارچگی مسلمانان بود. وهابیت از بدو ورود به معادلات قدرت و مسائل حکومتی با ادعاهای واهی و متصلبانه و متحجرانه درباره اسلام، عَلَم اختلاف و خونریزی را برافراشت و مشتاقانه و داوطلبانه خودش را در خدمت اهداف شیطانی استکبار و صهیونیسم قرار داد. این جریان مذهبی منحرف، پس از مشاهده رشد و فراگیر شدن اندیشه‌های مذهب جعفری در کنار افزایش شدید تبلیغات علیه مذهب تشیع با حمایت و تشویق حامیان تاریخی‌اش یعنی استکبار و صهیونیسم، به ترور و کشتار شیعیان روی آورد. آن‌ها قصد دارند با اقدامات تروریستی، زمینه‌های آماده شده برای تحکیم بیشتر وحدت اسلامی و موفقیت‌های چشمگیری که طی چند سال گذشته در این راستا به دست آمده را از بین ببرند و برای دست یافتن به این خواسته شیطانی، شیعیان دو کشور پاکستان و عراق را هدف قرار داده‌اند. انفجارهای متوالی در کویته پاکستان که از چندی پیش آغاز شده و در آخرین انفجار این منطقه، روز گذشته ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند و همچنین انفجارات سال جدید میلادی در عراق که بیشتر کشته‌شدگان و مجروحان آن از شیعیان هستند، بخشی از جنایات تروریست‌های وهابی برای جنگ‌افروزی مذهبی بین مسلمانان است که با روشنگری همه‌جانبه در جهان اسلام و هشدار جدی به مسلمانان، می‌توان مقدمات مهار این جریان خونریز و وابسته به اجانب را فراهم آورد.
تحولات منطقه‌ای و چشم‌انداز روابط ایران و مصر
   گروه ترجمه -
روزنامه هاآرتص 17 فوریه 2013 (29 بهمن) در مقاله‌ای به چشم‌انداز روابط ایران و مصر و نقش‌آفرینی ایران در تحولات منطقه‌ای پرداخت و نوشت: منابع مصری برای یک روزنامه سعودی فاش کردند که مقامات اطلاعاتی مصر به مرسی گفته‌اند که از سرگیری روابط با ایران، بیش از آنکه مفید باشد، آسیب‌زننده و چالش‌ساز خواهد بود. 17 مشاور رهبر ایران به رئیس‌جمهور مصر نوشته بودند پیشنهاد می‌کنیم الگوی ایران را مورد استفاده قرار دهید و در ساخت یک فرهنگ اسلامی جدید به ایران بپیوندید. این نامه به امضای علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر ایران نیز رسیده بود. این خبر در روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر شده است. این نامه به مسئله بازسازی روابط میان مصر و ایران که در حال حاضر در دستور کار نیست، نپرداخته بود. نوع رفتار و سخنان نامطلوب رؤسای دانشگاه الازهر در مقابل رئیس‌جمهور ایران، بخشی از احساس عمومی به ایران به‌عنوان تهدید است. این نامه بیشتر نشان‌دهنده تلاش دیپلماتیک ایران به‌منظور ترسیم مجدد تحولات خاورمیانه پس از انقلاب و کاستن از فشار ناشی از تحولات سوریه است.
   در ادامه مقاله آمده است: این نامه بیشتر پیامی به مصر بود. همچنین هدفش پیام به عربستان و کشورهای خلیج‌فارس بود که تمام تلاش خود را برای تضعیف قدرت و نفوذ ایران در آینده منطقه صرف کرده‌اند. ایران می‌خواهد پیام بدهد که پس از قرار گرفتن عراق، سوریه و لبنان تحت نفوذ ایران، محور سنی عربی گزینه بعدی خواهد بود. ایران اکنون خود را برای سال 2014 آماده کرده است که طی آن، نیروهای آمریکایی، افغانستان را ترک خواهند کرد و افغانستان به صحنه نبرد و نفوذ سیاسی پاکستان، عربستان و ایران بدل خواهد شد. ایران نگران دو مسئله است: نخست، عراق که مناطق سنی‌نشین و قبایل سنی برای اعتراض برخاسته‌اند و تهدید کرده‌اند که رژیم نوری مالکی را سرنگون خواهند کرد. دوم، سوریه و لبنان که تحولات این دو کشور برای ایران اهمیت راهبردی دارد. از نگاه ایران، سوریه و لبنان حوزه نفوذ واحدی هستند که در آن‌ها با عربستان و قطر به نبرد می‌پردازد. ایران که به حمایت از بشار اسد ادامه می‌دهد، عامل مهم و فعالی در پیشبرد نبرد در سوریه به‌شمار می‌رود. نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در دو جبهه در سوریه فعالیت می‌کنند. آن‌ها به فرماندهان ارشد مشاوره و آموزش می‌دهند و در عین‌حال، در برابر شبه‌نظامیان سنی افراطی که بر برخی از مناطق و پایگاه‌های راهبردی تسلط یافته‌اند، می‌جنگند. در طول چند روز گذشته، گزارش شد که گروه افراطی جبهه النصره (زیرشاخه القاعده) به مناطق جنوبی لبنان دسترسی پیدا کرده است و در آنجا تلاش می‌کنند پایگاه‌هایی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی ایجاد کنند. در صورت صحت این خبر، حزب‌الله خود را در نبردی پرشدت در لبنان علیه نیروهای سنی مسلح خواهد دید. این مسائل و فشارها سبب می‌شود ایران گزینه‌ها و سناریوهای خود برای دوران پس از اسد و نیز بروز جنگ داخلی در عراق را مورد بررسی قرار دهد. ایران(همچنین) اهمیت بسیاری برای روابط با مصر قائل است و تلاش می‌کند حوزه نفوذ خود در یمن را تقویت کند. در عین‌حال، به‌نظر می‌رسد دیپلماسی و مداخله نظامی ایران سبب شده اتحاد عرب‌ها در برابر ایران تقویت شود. این وضعیت و تضاد منافع ایران با جهان عرب به نفع اسرائیل است، زیرا عرب‌ها ترغیب می‌شوند روند صلح را از سر بگیرند و بحران اسرائیل با ترکیه نیز فروکش کند.
   اخبار و تحلیل‌ها: اینکه این روزنامه صهیونیستی از نزدیکی ایران با مصر ناراحت باشد و با ادعاهای دروغین به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی در منطقه باشد، امری طبیعی است چراکه تحولات جدید منطقه نشان می‌دهد که این رژیم، امروز منزوی‌تر و ضعیف‌تر از هر زمان دیگر است. پس باید به‌دنبال بزرگ کردن برخی اختلافات در منطقه باشد. همانگونه که نویسنده صهیونیست این مقاله نیز در پایان مطلبش، تضاد ایران با برخی کشورهای عرب منطقه را به نفع این رژیم می‌داند.
 
پادوهای غرب نیز دست به نامه‌نگاری زدند!
  شاخه خارجی گروهک ملی‌مذهبی‌ها در اقدامی جدید و در ادامه تکمیل کردن جورچین فشار بر نظام، در نامه‌ای خطاب به «احمد شهید» گزارشگر ویژه به‌اصطلاح حقوق بشر سازمان ملل درخصوص ایران نوشتند: ما جمعی از آزادیخواهان ایران(!) از شما می‌خواهیم که حکومت ایران را تحت فشار قرار دهید تا به رفع حصر رهبران جنبش(فتنه) سبز پایان دهد. این درخواست در ادامه درخواست دولتمردان آمریکا برای خروج از حصر سران فتنه انجام می‌گیرد. این قبیل نامه‌ها که با خط‌دهی و سبک‌دهی شیرین عبادی (مسئول فشار بین‌المللی با بهانه حصر سران فتنه به ایران) صورت می‌گیرد، بیش از محتوای چند خطی، خطاب و تیتر آن اهمیت دارد. شیرین عبادی که مروج این سبک ‌نامه‌هاست، بعد از فتنه 88 اقدامات خود را برای ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی برای فشار بر کشورمان جهت‌دهی کرده است. از آخرین خوش‌خدمتی‌های شیرین عبادی، تشکر از اتحادیه اروپا برای خارج کردن شاخه برون‌مرزی ایران از ماهواره هاتبرد بوده است! گفتنی است در چند روز اخیر، مسئولان برخی کشورهای اروپایی نیز دقیقاً همین مطالب را تکرار کرده‌اند که نولاند، اشتون و لوران فابیوس و آلستر برت (وزاری خارجه فرانسه و معاون وزیر خارجه انگلیس) از جمله این افراد بوده‌اند.
              
اخبار کوتاه

   *  بر اساس گزارش‌های رسیده، با افزایش حجم اعترضات مردمی در عربستان، رژیم آل‌سعود نیروها و تجهیزات نظامی خود را به‌صورت گسترده وارد منطقه قطیف در شرق کشور کرد. این نیروها شامل زره‌پوش‌های گارد آل‌سعود و اداره امنیت عمومی و نیروهای وضعیت فوق‌العاده این کشور هستند. گفتنی است این نیروها در جزیره تاروت و منطقه عوامیه و قطیف تجمع کرده‌اند. «عبدالعزیز خوجه» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان، به‌تازگی در اظهاراتی گفته است: آل‌سعود دیگر توان مقابله با موج بیداری در این کشور را ندارد!
   *  خبرنگاران بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌های گسترده این بنگاه که به‌خاطر طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس انجام می‌گیرد، به اعتصاب 24 ساعته دست زدند. انتظار می‌رود در پی این اعتصاب، برنامه‌های این شبکه با اختلال مواجه شود. گفتنی است این اعتصاب در شرایطی صورت می‌پذیرد که دولت انگلیس بودجه سال جاری بخش فارسی این بنگاه خبرپراکنی را افزایش داده است!
   *  پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان درباره اینکه فعلاً نصیحت می‌کنم، موج جدیدی از وبلاگ‌ها در فضای مجازی باعنوان «فعلاً نصحیت می‌کنم» شکل گرفته است. گفتنی است این وبلاگ‌ها به منظور طرح مطالبه مردم از مسئولان برای وحدت بیشتر و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده است.
   *  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، به‌تازگی در گفت‌وگو با شبکه «ای‌آردی» آلمان با رد ادعای غربی‌ها علیه ایران، اظهار داشت: در ایران نظام انتخاباتی وجود دارد آن هم رقابت انتخاباتی واقعی که نمی‌توان آن را منکر شد.
   *  برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های روسیه به‌تازگی اعلام کردند که ظاهراً وزیر بهداشت این کشور قرار بوده سفری به تهران داشته باشد و در این سفر با خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت سابق کشورمان، دیدار کند؛ اما پس از برکناری خانم دستجردی، برنامه وزیر بهداشت روسیه هم تغییر کرده و وی از سفر به ایران منصرف شده است.
   *  شبکه ماهواره‌ای «الشرقیه» که با پول شیخ‌نشینان وهابی حوزه خلیج‌فارس ارتزاق می‌کند، به‌تازگی با هدف جوسازی رسانه‌ای علیه دولت «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق، تصویر دختر جوانی را نشان داد و مدعی شد که نیروهای پلیس وابسته به دولت عراق، او را مورد تجاوز قرار داده‌اند(!) گفتنی است این نوع جنگ روانی از فتنه 88 در ایران به‌صورت گسترده باب شده و رسانه‌های غربی و عربی بارها از این شیوه علیه دولت سوریه و به‌تازگی نیز علیه عراق استفاده کرده و می‌کنند.
   *  هیئیتی از نمایندگان کنگره آمریکا در هتلی در پاریس با مریم رجوی دیدار کردند. این دیدار که اولین دیدار رسمی یک هیئت آمریکایی با سرکرده منافقین از زمانی است که آمریکا این سازمان جنایتکار را از لیست سازمان های تروریستی خود حذف کرده است، «دن رورابشر» رئیس کمیته اروپا و اوراسیا در کنگره آمریکا، ریاست هیئت آمریکایی در دیدار با رجوی را به‌عهده داشت. به‌تازگی تعدادی از نمایندگان کنگره از اوباما خواسته‌اند به جای گفت‌وگو با دولت ایران، با منافقین گفت‌وگو کند!
   *  پس از قرار گرفتن نام «این یک فیلم نیست» جعفر پناهی، فتنه‌گر فراری، در لیست نامزدهای اولیه بخش مستند جایزه اسکار 2013، این‌بار وی به‌عنوان یکی از برگزیدگان شصت‌وسومین دوره جشنواره فیلم برلین انتخاب شد! فیلم دیگر پناهی، باوجود ساختار سخیف و سطح پایین آن، جایزه بهترین فیلمنامه را به سازنده آن اختصاص داد. با مراجعه به لیست نامزدها و برگزیدگان جشنواره‌های وابسته غربی می‌توان به نتیجه قابل تأملی رسید؛ اینکه در اغلب این جشنواره‌ها و جایزه‌ها، اسامی فیلم‌ها و فیلمسازان تقریباً یکسانی دیده می‌شود که عموماً هم مبلغ دیدگاه غرب و مخالف کشورهایشان هستند.


یکشنبه29 بهمن91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
امروز مسئولان باید همه‌ تلاششان را بکنند براى اینکه گره‌هاى اقتصادى را باز کنند، مشکلات را برطرف کنند. (28/11/91)


همه باید مراقب باشند!
   یکی از بدترین اختلافات در نظام‌های سیاسی، اختلاف در بین مقامات بلندپایه است. اختلاف در چنین سطحی خواسته یا ناخواسته، باعث شکسته‌شدن برخی حریم‌های قانونی و گرایش اختلاف به تهدید جدی برای نظام سیاسی می‌شود. متأسفانه از مدت‌ها پیش، چنین اختلافی در بین برخی از مسئولان بلندپایه بروز پیدا کرد و با وجود تذکرات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به طرفین، آن اختلاف همچنان ادامه یافت تا به زمان استیضاح وزیر کار در 15/11/91 و آن حادثه مذموم در مجلس رسید. آنچه در آن روز در مجلس رخ داد، در انقلاب بی‌سابقه بود و به سبب پیامدهای بسیار خطرناکی که در آن نهفته بود، نمی‌بایست به‌سادگی از آن گذشت و آن را به حال خود رها کرد تا پیامدهای سوء آن یکی‌یکی آشکار شود؛ از این‌رو در 19/11/91 امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار مسئولان نیروی هوایی اعلام کردند در آینده درباره آن، با مردم صحبت می‌کنند تا اینکه روز گذشته در دیدار مردم تبریز به ابعاد این مسئله پرداختند و آن را به‌شدت تقبیح کردند. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) این حادثه را آنچنان دقیق تشریح کردند و آن را با وضعیت موجود کشور و دشمنی‌های دشمن و آنچه باید کرد، پیوند زدند که هیچ جای اعتراضی برای کسی باقی نماند و جمیع آحاد ملت نیز با جان و دل فرمایش ایشان را پذیرفتند و چنانچه کسی همچنان احساس می‌کند که چیزی از فضای گذشته باقی مانده که باید بازگو شود، لازم است از آن چشم بپوشد و از ضوابط فضای تازه و تلطیف‌شده موجود، تبعیت کند و در راستای این فرمایش رهبر معظم انقلاب گام بردارد که فرمود: «وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه‌ها از هر طرف شکل می‌گیرد، واقعاً جز افزایش برادری‌ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟»
   چنانچه دقت شود، معلوم می‌گردد امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با ورود هوشمندانه به موضوعی دردآور و آزارهنده، به‌گونه‌ای آن را پردازش کردند که زشتی‌های روزهای گذشته و درهم‌تنیدگی امور پاک و گشوده شود و اوضاع برای حرکت‌های نو با تکیه بر روابط صمیمانه، آماده گردد. به‌نظر می‌رسد در وضعیت جدید که محیط کاملاً روشن شده، کسی فرصت خطا و اشتباه ندارد؛ پس همه باید مراقب باشند. ان‌شاءالله
نیویورک‌تایمز: کنترل رهبر ایران بر تصمیم‌های هسته‌ای
   گروه ترجمه -
روزنامه نیویورک‌تایمز 16 فوریه 2013 (28 بهمن) در مقاله‌ای به سخنان روز شنبه مقام معظم رهبری در مورد راهبرد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: رهبر ایران روز شنبه گفت این کشور به‌دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست؛ اما اگر ایران حتی تصمیم به ساخت تسلیحات هسته‌ای نیز بگیرد، هیچ قدرت جهانی نمی‌تواند آن را متوقف کند. رهبر ایران که فتوای سال 2005 وی در مورد ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای در ایران الزام‌آور است، به گروهی از حاضران در سخنرانی گفت؛کشورش طرفدار ریشه‌کنی تسلیحات هسته‌ای در سراسر جهان است. آیت‌الله خامنه‌ای دیروز گفت؛ معتقدیم تسلیحات هسته‌ای باید ریشه‌کن شود... ما خواهان ساخت تسلیحات هسته‌ای نیستیم؛ اما اگر چنین اعتقادی نداشتیم و می‌خواستیم به تسلیحات هسته‌ای دست یابیم، هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد.
   در ادامه مقاله آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند معتقدند آیت‌الله خامنه‌ای بر برنامه هسته‌ای تسلط کامل دارد. روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز وی گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا را رد کرد و در سخنرانی روز پنج‌شنبه نیز به جزئیات آن پرداخت. وی از آمریکا خواست در گفت‌وگوی با ایران منطق نشان دهد. البته رهبر ایران در این مورد بیشتر توضیح نداد. وی و سایر رهبران ایران اغلب تأکید کرده‌اند که پیش از انجام هرگونه گفت‌وگویی، تحریم‌های غرب باید برداشته شود و غرب باید به آنچه که آن‌ها حق ایران در داشتن برنامه هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دانند‏، احترام بگذارد. رهبر ایران گفت این تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران است و در این مورد، دولت آمریکا از ایران پاسخی مناسب دریافت می‌کند. وی به تحریم‌های طراحی شده توسط آمریکا اشاره کرد که ماه جاری مواردی دیگر به فهرست آن افزوده شد و آن را نمونه و عامل مهم شکست گفت‌وگوها میان آمریکا و ایران دانست. آیت‌الله خامنه‌ای گفت؛ آن‌ها به‌دنبال محاصره ملت ایران هستند... اگر گفت‌وگوها نشانه حسن نیت است... در شرایط موجود تحریم‌های کنونی چگونه چنین گفت‌وگوهایی شدنی است... شما به گفته خود تحریم‌هایی فلج‌کننده برای فلج کردن ملت تحمیل کرده‌اید... آیا این نشانه حسن‌نیت است یا سوءنیت؟
   در پایان مقاله آمده است: در نتیجه فشار و تحریم‌های بین‌المللی بر ایران، فروش نفت ایران به نصف کاهش یافته و محدودیت‌های تبادلات اقتصادی و حمل‌ونقل چالش‌های بسیاری برای رهبران ایران به‌وجود آورده است. با وجود این، فروشگاه‌ها پر از اجناس است، رستوران‌ها پذیرای مشتریان هستند و ساخت ساختمان‌ها و جاده‌ها ادامه دارد. رهبر ایران گفت که آن‌ها ساده‌لوحانه تصور می‌کنند ملت از تحریم‌ها خسته شده است و بنابراین خواهان گفت‌وگو با آمریکاست. آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به‌شدت از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، انتقاد کرد. این دو مقام ایرانی به‌تازگی در جلسه مجلس اتهام‌هایی را علیه یکدیگر مطرح کرده بودند. وی گفت: مردم خواهان آرامش روانی و اخلاقی هستند و من با صراحت می‌گویم که این اتفاق با معیارهای جمهوری اسلامی همخوانی ندارد... این اتفاق من را ناراحت کرد.
  
هشدار شدیداللحن فعالان عربستان به شاه سعودی!
  فعالان سعودی موسوم به «یوم الکرامه» که پیش‌تر خواستار انتفاضه مردمی در روز 15 مارس آینده شده‌اند، با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن درباره سرانجام پاسخگو نبودن واقعی به مطالبات مردمی به شاه عربستان سعودی، هشدار دادند. این بیانیه شامل هفت درخواست است که از میان آن‌ها می‌توان به پارلمان منتخب و کنار گذاشتن رئیس شورای وزیران از قدرت و تضمین استقلال دستگاه قضا و آزادی بیان و قلم و آزادی تمامی زندانیان سیاسی اشاره کرد. این بیانیه تأکید کرد: ملت عربستان در روز جمعه 11 مارس سال 2011 خواستار اصلاحات سیاسی از شما شدند و هشت هزار نفر از شیوخ و علما و فرهنگیان و شهروندان، بیانیه ملی حقوق و مؤسسات را امضا کردند؛ اما اصلاحاتی که شما به آن‌ها دادید، چیزی نبود که آن‌ها می‌خواستند. این گروه تأکید کردند: ما به یاری خدا تصمیم داریم در روز جمعه کرامت مصادف با 15 مارس به اعتصاب مسالمت‌آمیز و تظاهرات کرامت دست بزنیم تا مطالبات خود را با وجود فعالیت رسانه‌ای شدید سعودی برای تخریب وجهه‌مان برآورده کنیم.
آمریکا؛ عوامل ما را آزاد کنید!
  سایت «ایران فردا» اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن سالروز حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، منتشر کرده است، خواهان آزادی این سه تن (سران فتنه 88) شد، در حالی‌که زندان‌های مخفی آمریکا در جهان و زندانی‌شدن انسان‌های بی‌گناه در این زندان‌ها بدون برگزاری هیچ محاکمه‌ای، مورد انتقاد مجامع بین‌المللی است، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواهان آزادی سران فتنه می‌شود. به‌نظر می‌رسد در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و باتوجه به انتقادات فتنه‌گران نسبت به عدم حمایت آشکار آمریکا از سران فتنه، سران ایالات متحده تلاش دارند با انتشار چنین بیانیه‌هایی، به‌نوعی نشان دهند که به فکر عوامل خود در ایران هستند و با این نمایش، با ایجاد امیدواری در دل فتنه‌گران به حمایت‌های غرب، آن‌ها را برای انتخابات آتی آماده کنند و مجدداً آن‌ها را برای بازی و نقش‌آفرینی، برای خود مهیا کنند!  بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه، مقامات جمهوری اسلامی را متهم کرده است که با بازداشت روزنامه‌نگاران، در پی محدود کردن بحث آزاد سیاسی هستند.
             
اخبار کوتاه

   *  «طارق ابوحذیفه‌ الشمالی» سخنگوی گروه تروریستی ارتش آزاد، اعلام کرد: ما نیمی از نیروهای خود را برای مبارزه با رهبری شیعه به عراق اعزام کرده‌ایم، زیرا آن‌ها سنی‌ها را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند! الشمالی افزود: برخی از تروریست‌های ارتش آزاد از مقر مرکزی در عربستان سعودی برای رفتن به عراق و کمک به مخالفان دولت عراق در الانبار دستور مستقیم دریافت کردند و از طریق اربیل وارد خاک عراق شدند. وی همچنین فاش کرد: ما دستور مستقیم کشتار شیعیان و اخراج آن‌ها از عراق را داریم، به‌خصوص پیروان جبهه صدر و حکیم که اکثریت شیعیان عراق را تشکیل می‌دهند.
   *  نشریه بلومبرگ آلمان در یادداشتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف باوجود تحریم‌ها نوشت: باوجود اینکه تحریم‌ها دسترسی ایران به مواد خام مانند آلومینیوم و فولاد مارایجینگ را محدود کرده؛ اما باعث شده‌ که تهران «راه‌حل‌های خود را برای نو‌آوری‌های بعدی در زمینه فناوری» پیدا کند. ایران از نظر فناوری پیشرفته‌ترین کشور خاورمیانه است.
   *  به‌تازگی یکی از اعضای تشکیلات موسوم  به سازمان حقوق بشر احواز به نام  «علی.ک» که در انگلیس به ادعای خودش مشغول فعالیت حقوق بشری(!) است، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده و در آن به ضدانقلاب و دیگر فعالان حقوق بشر به‌ویژه شیرین عبادی تاخته که چرا برای فعالیت‌های حقوق بشری تبعیض قائل می‌شوند؟
   *  بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در یادداشتی نوشت که از جنبش سبز (فتنه) دیگر چیزی باقی نمانده است. این یادداشت با اظهار ناراحتی از گذشت دو سال از آخرین حضور خیابانی فتنه‌گران، آن را نشانه زوال فتنه سبز دانست و از سخنان بعضی اصلاح‌طلبان برای مرزبندی با این جنبش، ابراز نارضایتی کرد.
   *  «غیث عبدالاحد» خبرنگار عراقی که در ماه‌های گذشته بین گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به گشت‌وگذار پرداخته، در گزارشی فاش کرد، تشکیل یک «گردان نظامی» در سوریه کار بسیار ساده‌ای است که تنها برای آغاز، به یک نیرو و 3 تا 4 هزار دلار سرمایه نیاز دارد. وی افزود: عناصر شبه‌نظامی نیروهایشان را از میان جوانان بیکار داخلی یا عناصر خارجی جذب می‌کنند و معمولاً از سوی کشورهای خارجی تأمین تسلیحاتی و مالی می‌شوند.
   *  بر اساس آمار وزارت دفاع بریتانیا، حدود 450 هلی‌کوپتر و هواپیمای بدون سرنشین ارتش بریتانیا در طول پنج سال گذشته در عراق و افغانستان، به علت خرابی، سقوط یا گم شدن، از بین رفته‌اند(!) بیشترین آمار تلفات این هواپیماها مربوط به مدل «دزرت هاوک 3» بوده است.  

   * بر اساس اخبار موثق، یکی از دلایل اصلی استعفای پاپ، تن ندادن به فشارها و خواسته‎های صهیونیست‎ها بوده است. صهیونیست‌ها از وی خواسته بودند علیه اسلام موضع‌گیری کند که وی نپذیرفت. گفتنی است پس از شش قرن، این نخستین بار است که یک پاپ از مقام خود استعفا می‌کند.


اطلاعیه
مراسم سالگرد شهادت شهید آیت‌الله محلاتی، نماینده حضرت امام(ره) در سپاه و همراهان آن شهید والامقام و گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس برگزار می‌گردد
مکان: تهران، شهرک شهید محلاتی، مسجد انصارالحسین(ع)
زمان: دوشنبه، 30 بهمن 91، بعد از نماز مغرب و عشا
سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری


شنبه 28 بهمن 91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
هنر بزرگِ بزرگان و پیشکسوتان حوزه و ازجمله، نهادِ کهن و ریشه‌دار جامعه مدرسین، در آن است که از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره‌مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این میهن خدایی کند.(26/11/91)


دومین سالگرد قیام مردم بحرین
   مردم بحرین در دومین سالگرد قیام عمومی علیه حکومت مستبد آل‌خلیفه، دو شهید دیگر تقدیم کردند. اواخر بهمن‌ماه سال 1389 بود که مردم به‌ستوه آمده از تبعیض و استبداد رژیم آل‌خلیفه و با تأثیرپذیری از جریان به حرکت درآمده بیداری اسلامی، قیام کردند و به مبارزه علنی با حکومت بحرین پرداختند. در دو سال گذشته، به موازات اعتراضات مردمی، سرکوب، بازداشت و شکنجه مزدوران آل‌خلیفه نیز ادامه داشت. حضور نظامیان آل‌سعود در بحرین برای ایجاد رعب و وحشت در بین معترضان و حمایت از آل‌خلیفه نیز نتوانست مردم را از ادامه اعتراضات بازدارد. پنج‌شنبه هفته گذشته که با دومین سالگرد خیزش عمومی مردم بحرین مصادف بود، معترضان با اعلام از پیش و حضور ده‌ها هزار نفری در نقاط مختلف بحرین، از جمله منامه، پایتخت، نشان دادند که گذر زمان نتوانسته اراده آن‌ها را سست کند و آن‌ها مصمم‌تر از پیش، خواسته‌های بحقشان را دنبال می‌کنند. دومین دور مذاکرات برخی از گروه‌های معارض بحرینی با نمایندگان حکومت نیز که در آستانه دومین سالگرد قیام مردم بحرین، آغاز شد و به سبب زیاده‌خواهی حکومت و نادیده گرفتن درخواست مخالفان، ظاهراً به نتیجه نرسید، نتوانست مانع از گسترده‌شدن اعتراض‌ها شود. دو شهید دومین سالگرد قیام مردم بحرین نیز بیانگر آن است که آن‌ها آگاهانه و با اتکا به توان خود، به اعتراضات ادامه می‌دهند و قصد دارند تا رسیدن به اهدافشان از پای نایستند. وجه تمایز قیام مردم بحرین در مقایسه با قیام‌های مشابه سال‌های اخیر، غربت و مظلومیت آن است که با هم‌دستی استکبار غربی و خفت عربی ایجاد شده است؛ اما با تمام این احوال نتوانسته‌اند مانع از رسیدن صدای مظلومیت آن‌ها به جهان شوند و همچنین نتوانسته‌اند روحیه انقلابی و دینی این مردم را تضعیف کنند؛ ولی در عوض، آن‌ها با رساترین کلام، خباثت جنایت‌پیشگان آل‌خلیفه و حامیان آن‌ها را به جهانیان نشان دادند.
دیپلماسی در برابر ایران گزینه‌ مطلوب آمریکا
   گروه ترجمه
- پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 15 فوریه 2013 (27 بهمن) به چشم‌انداز گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی پرداخت و نوشت: باوجود توافق ایران و گروه 1+5 برای از سرگیری گفت‌و‌گوها در قزاقستان، ناظران به نتیجه آن، خوش‌بین نیستند. سخنان اخیر رهبر ایران در مورد گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا و رد این پیشنهاد سبب شد امید چندانی برای موفقیت گفت‌و‌گوهای هسته‌ای باقی نماند. پیش از آن، وزیر خارجه ایران از پیشنهاد گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا استقبال کرده بود. رهبر ایران در سخنرانی خود برای افسران نیروی هوایی گفته بود «لحن تهدیدآمیزی که در مورد وجود تمام گزینه‌ها روی میز وجود دارد... چیزی را حل نمی‌کند.» در واقع، این موضع‌‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای نشان می‌دهد که تحقق گفت‌و‌گوهای مستقیم میان ایران و آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه ژوئن نامحتمل است.
   در ادامه مقاله آمده است: مطابق گفته مقامات آمریکایی، در صورتی که ایران گام‌های قطعی برای رفع نگرانی‌های غرب بردارد، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران لغو خواهد شد، تأمین سوخت هسته‌ای برای رآکتور تحقیقاتی تهران تضمین خواهد شد، خدمات به ناوگان هوایی غیرنظامی ایران ارائه خواهد شد و سایر تحریم‌های هدفمند از جمله تحریم‌های بانکی لغو خواهد شد. در واقع، لغو تدریجی تحریم‌ها علیه ایران تنها پس از رفع کامل و قابل تأیید نگرانی‌های هسته‌ای صورت خواهد گرفت.
   در پایان مقاله آمده است: با وجود این، مقامات آمریکایی می‌گویند تا زمانی که چنین توافقی صورت بگیرد، آمریکا متعهد به افزایش فشار است... دولت آمریکا متعهد به راهبرد جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق ابزارهای نظامی در صورت لزوم است. در تحلیل نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ در مورد نظرسنجی هسته‌ای از مردم ایران (تأکید 63 درصد از ایرانی‌ها بر تداوم برنامه هسته‌ای) آمده است: «این نتایج ممکن است نشان دهد که تحریم‌ها به‌تنهایی تأثیر مورد نظر برای ترغیب مردم و رهبران ایران به تغییر موضع در مورد برنامه هسته‌ای را در پی نخواهد داشت.» با وجود این، اعتبار این نظرسنجی توسط برخی از کارشناسان ایران زیر سؤال رفته و گفته‌اند ممکن است شرایط امنیتی حاکم از سوی رژیم، بر آزادی بیان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأثیر منفی گذاشته و آن‌ها نتوانسته‌اند مطابق میل خود اظهار نظر کنند. در پرتو تحولات اخیر (از جمله رد پیشنهاد گفت‌و‌گوی مستقیم با ایران توسط رهبر ایران و نیز نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز) جنگ‌طلبان بر تشدید تحریم‌ها و حرکت به سوی توسل به زور تأکید می‌کنند. در واقع، احتمالاً در نشست سالانه آیپک (لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا) که ماه آینده برگزار می‌شود نیز بر تشدید تحریم‌ها و جنگ تأکید خواهد شد. با وجود این، این باور فزاینده در میان نخبگان سیاست خارجی آمریکا وجود دارد که تحریم‌های فزاینده و تهدید به جنگ، احتمالاً کارساز نخواهد بود و آمریکا برای رسیدن به توافق باید در کاهش تحریم‌ها گام بلندتری بردارد. بروس ریدل، تحلیل‌گر ارشد سابق سازمان سیا، می‌گوید: «در نهایت، از نظر عملی، جنگ بسیار پرهزینه، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است.»
   اخبار و تحلیل‌ها: پاسخ منفی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به پیشنهاد آمریکایی‌ها برای مذاکره و راهپیمایی عظیم و باشکوه مردم ایران در 22 بهمن، طرح‌های کلان استکبار علیه ایران و نیز برنامه‌ای را که برای گفت‌وگوی آتی 1+5 با ایران طراحی کردند، با چالش جدی مواجه کرد. به هم ریخته شدن نظام طراحی‌شده آن‌ها برای مقابله با ایران در مرحله جدید، آنچنان غیرمنتظره بود که به زیر سؤال بردن نظرسنجی معتبر مؤسسه گالوپ روی آورده‌اند. استکبار پذیرفته که در رویارویی مستقیم با ایران، دچار ضعف‌های اساسی است.
   
دیپلمات سابق انگلیس از پشت پرده آقازاده معروف می‌گوید!
  با افشای اظهارات یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس در مصاحبه با مستندسازان بی‌بی‌سی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند،‌ ابعاد جدیدی از فعالیت‌های براندازانه «آقازاده معروف» آشکار شد. این دیپلمات‌ باسابقه در گفت‌وگو با مستندسازان درباره مستندی که با همکاری عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای و به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی در حال تهیه بود، گفته است: «دوستان ما از حدود 20 سال پیش با «آقازاده» و علایق و نیز برخی نقطه نظرات او درباره ساختار نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران آشنا بوده‌اند.» بنا بر این گزارش، این دیپلمات کارکشته رژیم سلطنتی انگلیس اضافه کرد که «اولین بار در سال 1996 یا 97 بود که از جفری جیمز (کاردار وقت انگلیس در ایران) شنیدیم که «آقازاده» مذکور را بسیار مستعد ارتباط با ما ارزیابی می‌کرد.» وی از قول کاردار وقت انگلیس در ایران افزود: «در ملاقاتی که با وی داشتم، دریافتم که او به‌شدت علاقه‌مند به زندگی در لندن است. او حتی گفته بود که به‌تازگی مادر و خواهرش سفری به لندن داشتند و از آن شهر بسیار خوششان آمده است.» جفری جیمز همچنین به روابط «آقازاده» با شرکت بریتیش‌پترولیوم (B.P) اشاره کرد و گفت که وی به ضرورت تقویت این رابطه تأکید داشت.
  کاردار وقت انگلیس درباره دیدگاه‌های سیاسی این آقازاده گفته بود: «آقازاده معروف هیچ امیدی به شکل‌گیری گروه‌ها و احزاب سیاسی در ایران نداشت... من به او گفتم در سیستم شما – جمهوری اسلامی – فقط یک نفر قدرت دارد و این با روح دموکراسی‌های غربی نمی‌خواند. وی بلافاصله حرفم را قبول کرد و گفت که به همین دلیل ما به دنبال راه‌حل هستیم.»
آن‌طور که از اظهارات این دیپلمات انگلیسی برمی‌آید، ملاقات «آقازاده معروف» با کاردار وقت انگلیس، پیش از کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1376 صورت گرفته است.
کارگردانان فتنه جدید
    جریان فتنه همچنان به‌دنبال راهی برای بیدار کردن فتنه سبز در داخل کشور می‌گردد. این جریان که از تلاش مذبوحانه چندی پیش خود در سالگرد 25 بهمن و حصر خانگی سران فتنه (موسوی و کروبی) طرفی نبسته است، در جدیدترین تحرک توهم‌آمیز خود به‌دنبال سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی کشور و تهییج کارگران برای اعتراض است. فتنه جدید که با کارگردانی مشترک منافقین، سلطنت‌طلبان و برخی اصلاح‌طلبان داخلی کلید خورده است، با صدور چند بیانیه بی‌محتوا و بی‌ارزش، از کارگران و حقوق‌بگیران خواسته است در روز شنبه 28 بهمن(امروز) دست به اعتراض و اعتصاب بزنند! خبرهای رسیده حاکی از نفوذ عوامل گروهک تروریستی منافقین در بین برخی افراد ساده‌لوح و تشویق آنان برای حضور در این به‌اصطلاح اعتصاب و اعتراض است. البته آنچه مشخص است و جهانیان به‌عینه در حماسه تاریخی 22 بهمن امسال مشاهده کردند، عدم اعتنای ملت بزرگ ایران به تحریم‌های ددمنشانه دشمنان و مشکلات اقتصادی کشور بود.
   گفتنی است در آخرین برنامه جریان فتنه برای 25 بهمن و پس از آنکه مانند همیشه، دعوت‌نامه‌های گروهک‌های مختلف ضدانقلاب (اعم از داخلی و بیرونی) با بی‌اعتنایی مردم همراه شد، برخی از عوامل فتنه مانند دختران موسوی و اردشیر امیرارجمند در مصاحبه‌هایی نتوانستند خشم خود را پنهان کنند و به طرفداران خود، نسبت‌های جالبی مانند زبان‌نفهم و بی‌لیاقت دادند!

 اخبار کوتاه     
   *  مرکزی به نام «مؤسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش» راه‌اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع‌القلم، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهادپور، خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می‌کنند. گفته می‌شود این مؤسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به‌عهده دارد. برخی مقالاتی را که این روزها در نشریات جریان تجدیدنظرطلب منتشر می‌شود، این مؤسسه تهیه و تدوین کرده است.
   *  سایت دویچه‌وله آلمان نوشت: «شیرین عبادی حمله به اعضای مجاهدین (منافقین) در کمپ لیبرتی عراق را محکوم کرد.» این سایت در ادامه به نقل از وب‌سایت «کانون مدافعان حقوق بشر» که عبادی یکی از بنیان‌گذاران آن است، با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت: «اقدامات یک سازمان در گذشته نمی‌تواند مجوز یورش به پناه‌جویان غیرمسلح باشد.»! این در حالی است که بسیاری از پدران و مادران داغدار جنایات منافقین، خواستار بازگرداندن و محاکمه و مجازات آنان هستند، این عجوزه فتنه‌گر از حامیان تابلودار بهائیان و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین است.   
   *  هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای، با نامزدی محمد خاتمی مخالفت کرده و گفته است: «من به اصلاح‌طلبان اعتماد ندارم. اگر خاتمی بیاید، یعنی تکرار سال‌های گذشته و ظهور جریان‌هایی چون حزب]منحله[ مشارکت که برای کشور معضل درست می‌کنند. بازگشت افراطیون به قدرت نه به سود مردم است و نه نظام.»
   *  بر اساس اطلاعات موثق، حلقه انحرافی قصد دارد از اواسط اسفندماه همایش‌هایی را تحت عنوان همایش ایرانیان خارج از کشور، در کشورهای ترکیه، امارات، سوئد، هلند، چین، ترکیه و آلمان با اهداف انتخاباتی آغاز کند و به‌صورت سریالی ادامه دهد. گفتنی است برای برگزاری هریک از این جلسات، به‌صورت میانگین 50 هزار یورو هزینه در نظر گرفته شده است.


چهارشنبه25 بهمن 91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
شما می‌خواهید اسلحه را مقابل ملت ایران بگیرید، بگویید: یا مذاکره کن یا شلیک می‌کنم، بدانید ملت ایران
در مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد. (19/11/91)

نجات اقتصاد از سرگردانی
پیوند تداوم حیات بشری با طبیعت و کار و تلاش سبب شده مادیات و اقتصاد در برهه‌های مختلف، سایه سنگینی بر زندگی انسان‌ها، جوامع و حکومت‌ها بیندازد و مکاتبی را به وجود آورد که خاستگاه اصلی شکل‌گیری بزرگ‌ترین حکومت‌های تاریخ شود. سوسیالیسم و لیبرالیسم دو نمونه از این مکاتب هستند که در دوران معاصر، مبنای شکل‌گیری حکومت‌های مختلف در جهان شدند و اقتصاد در هر یک از آن‌ها ارزش و جایگاه خاصی دارد. تجربه و مصداق‌های تاریخی، گویای این واقعیت است که در جهان معاصر و به عبارتی‌ از زمان شکل‌گیری مفهوم دولت و نو شدن روش‌های حکومت‌داری، بدون در نظر گرفتن مبانی فکری حکومت‌ها، اقتصادهای رایج، دارای زنجیره‌ای با سه حلقه اصلی و ثابت بوده‌اند: 1- سرمایه 2- کار 3- تولید. سایر عناصر مرتبط با اقتصاد در ذیل این سه حلقه معنا می‌یابند و لحاظ می‌شوند و مکاتب مختلف نیز درباره ارتباط این سه حلقه با یکدیگر و تعیین مناسبات آن‌ها با یکدیگر و در داخل واحد سیاسی و خارج از آن، نظرات خاص دارند و کشورها نیز به تناسب موقعیت و قوت و ضعفشان نسبت به این سه حلقه، سیاست‌های مناسب را اتخاذ می‌کنند. اهمیت بنیادی این سه حلقه در کلیه امور اقتصادی خرد و کلان و تأثیری که از ناحیه آن بر جمیع مسائل کشور و نظام گذاشته می‌شود، سبب شد تا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی» را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کنند. بر اساس این ابلاغ که روز گذشته انجام گرفت، دولت موظف شد برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها که در 23 بند تنظیم شده و بعضاً بندها شامل چند محور هستند، در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد. گذشته از ارزش محتوایی و نظام‌بخش این سیاست‌ها که اجرای دقیق آن می‌تواند تحول اساسی را در پهنه اقتصاد ایران ایجاد کند، تدوین آن، مانع از تغییر سیاست‌های مهم اقتصادی با جابه‌جایی دولت‌ها می‌شود. در این میان، نکته اساسی که باقی می‌ماند، تبدیل این سیاست‌های کلان به برنامه‌های اجرایی و چگونگی تضمین دولت‌ها به اجرای آن است که باید به نقطه اطمینان‌آوری برسد.


     تشدید موضع رژیم صهیونیستی علیه ایران و فلسطین
گروه ترجه- پایگاه اینترنتی وال‌استریت ژورنال 12 فوریه(24 بهمن) 2013 در مقاله‌ای به مواضع رژیم صهیونیستی در قبال ایران و فلسطین پرداخت و نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل [رژیم صهیونیستی]، خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه ایران و ارتقای طرحی برای گسترش شهرک‌سازی در عمق کرانه‌ باختری شد. نتانیاهو که در نشست رهبران یهودی آمریکا در اورشلیم سخنرانی می‌کرد، هشدار داد ایران به‌سرعت به‌سوی تولید مواد سازنده بمب هسته‌ای با سانتریفیوژهای پرسرعت پیش می‌رود. نتانیاهو روز دوشنبه خواستار ایجاد 90 واحد مسکونی در کرانه باختری شد تا جبرانی برای شهرک‌نشینانی باشد که خانه‌های خود را از دست داده‌اند. این موضع‌گیری نتانیاهو، شدیدترین تهدید علیه برنامه هسته‌ای ایران پس از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل بود.
در ادامه مقاله آمده است: نتانیاهو گفت: آن‌ها (ایرانی‌ها) از خط قرمز عبور نکرده‌اند، اما آنچه آن‌ها انجام می‌دهند، کوتاه شدن زمان گذشتن آن‌ها از خط قرمز است... این روند باید متوقف شود... چگونه می‌توان این روند را متوقف کرد؟ باید به آن‌ها فشار وارد کنیم و تحریم‌ها را تشدید کنیم. روز یکشنبه، نتانیاهو متذکر شد که توقف برنامه هسته‌ای ایران همسو با مهار جنگ داخلی سوریه و روند صلح فلسطین موضوعات مهم بحث در دیدار هفته‌های آتی باراک اوباما از خاورمیانه خواهد بود. در طول چند سال اخیر، روابط آمریکا و اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر نحوه مهار و مدیریت ایران و نیز گفت‌وگو با فلسطینی‌ها با چالش‌هایی رو‌به‌رو شده است. مئیر جاودان‌فر، کارشناس امور ایران در اسرائیل می‌‌گوید: نتانیاهو موضع‌گیری خود علیه اوباما را با شهرک‌سازی جدید و نیز نشان دادن مسئله ایران به عنوان بحران فوری تشدید کرده است... به‌ویژه او می‌خواهد به اوباما بگوید شما برای اینکه به من بگویید در مورد ایران و یا شهرک‌سازی چه سیاستی را اتخاذ کنم، به اسرائیل نمی‌آیید. اوباما خواستار توقف شهرک‌سازی در کرانه‌ باختری به عنوان روشی اعتمادساز با فلسطینی‌ها و تسهیل روند صلح با فلسطینی‌ها شده است. برنامه شهرک‌سازی در کرانه باختری روز دوشنبه تأیید شد. رهبری فلسطین این تصمیم را به عنوان تلاش اسرائیل به منظور تضعیف سفر اوباما و ظرفیت پیشرفت دیپلماتیک ناشی از آن توصیف کرده‌اند. سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تصمیم اسرائیل به منظور مانع‌آفرینی در برابر تلاش‌های آمریکا برای احیای روند صلح، اتخاذ شده است... سیاست‌های اسرائیل با هدف مانع‌آفرینی در برابر جنبش سیاسی بالقوه در منطقه تدوین می‌شود.
اخبار و تحلیل‌ها: تحلیل سران رژیم صهیونیستی از شخصیت اوباما و وضعیت وجود در آمریکا، آن است که با افزایش فشار در محورهایی که صهیونیست‌ها مدعی هستند، مانند فعالیت‌های هسته‌ای ایران، قضیه فلسطین و بحران سوریه؛ و آمریکا هم نسبت به آن‌ها حساس است، می‌توانند آمریکا را به دنبال خود بکشند تا از سیاست‌های آن‌ها تبعیت کنند. این سیاست‌ اگرچه در دولت اولی اوباما پاسخ کامل نداد؛ اما در مواردی هم مانند افزایش شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و سرعت دادن به روند تشدید تحریم‌ها علیه ایران کارساز بود. به نظر می‌رسد در این دوره که اوباما از آزادی عمل بیشتری برخوردار است، بیشتر بر دیدگاه‌های مشخص خود تکیه کند و اصرار ورزد.
  
افشای پشت‌پرده خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب
  براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از ابعاد جدید ارتباط خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب با سرویس‌های بیگانه، مشخص شده است که یک تیم کاملاً حرفه‌ای در خارج از کشور با مدیریت مسعود بهنود با 100 الی 150 نفر کادر خبرنگار داخلی و خارجی در ارتباط بوده که از این طریق، اخبار دریافتی را انتشار و اخبار جمع‌آوری شده را انتقال می‌دادند. این تیم حرفه‌ای به چهار لایه تقسیم شده بود که لایه اصلی آن در آمریکا مستقر بود که با هدایت مستقیم مسعود بهنود کار می‌کرد  و دو افسر سرویس اطلاعاتی آمریکا مراحل جذب، نظارت و آموزش افراد این حلقه را به عهده داشتند. همچنین سه لایه دیگر در ایران، ترکیه و فرانسه مستقر بودند که کار انتشار اخبار و اطلاعات را بر عهده داشتند. گفتنی است آموزش خبرنگاران داخل ایران بر عهده مؤسسه توانا به مدیر مسئولی «ن-ر» بوده است که آموزش خاص رسانه‌ای و جاسوسی را بر عهده داشته است.
کار اصلی این مجموعه خبری مستقر در رسانه‌های اصلاح‌طلب بدین طریق بوده است که خبرهای جعلی منتشر شده در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، روزآنلاین و سایر رسانه‌های معاند نظام را پس از انتشار آن‌ها، در رسانه‌های داخلی بازنشر می‌‌کردند و اخبار جمع‌آوری شده از مراکز و فضای جامعه و مسئولان را به خارج از کشور انتقال می‌دادند.


دست و پا زدن‌های فتنه‌گران خارج‌نشین!
   چند روزی است که فتنه‌گران و فراریان ضدانقلاب با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، خود را برای اغتشاش و آتش‌زدن سطل‌های زباله در بیست‌وپنجم بهمن‌ماه(امروز) آماده می‌کنند! این فتنه‌گران فراری در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و همچنین در شبکه توئیتر، صفحه‌ای به نام بیست‌وپنج بهمن راه‌اندازی کرده‌‌اند که طرفداران خود را برای حضور در خیابان تشویق می‌کنند. از طرفی، سایت‌های مربوط به آن‌ها و ضدانقلاب‌های فراری، با برجسته کردن این روز می‌خواهند آخرین تیرهای ترکش خود را رها کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای هم آخرین زور خود را می‌زنند. حتی در بیست‌وپنجم بهمن 1389 که سران فتنه به بهانه دفاع از مردم مصر و تونس و به منظور اغتشاش و آشوب، طرفداران خود را به خیابان خواندند، به‌جز گروه فریب‌خورده و بازماندگان ضدانقلاب، نتوانستند کسی را به خیابان بیاورند. فتنه‌گران فراری که در خارج از کشور و در امنیت به سر می‌برند، هر از گاهی به امید احیای فتنه، از هواداران داخل می‌خواهند که به خیابان‌ها بریزند که این مسئله سبب عصبانیت افراد آنان در داخل شده است که حتی به آنان اعتراض می‌کنند که اگر راست می‌گویید، خودتان به ایران بازگردید و اعتراض کنید؟

 

اخبار کوتاه      
  *تروریست‌های وهابی «النصره» در جدیدترین جنایت خود، کودکی را در حالی‌که به بریدن سر شیعیان و علویان با چاقو(!) تشویق می‌کرد، در شهر ادلب سوریه چرخاندند. به گفته شاهدان، این گونه حرکات مغرضانه و تحریک‌آمیز  بیش از یک سال است که در مناطق گوناگون سوریه به وقوع می‌پیوندد. به‌تازگی نیز در اقدامی مشابه در روستاهای «کفریه» و «الفوعه» صدها وهابی در حالی که پرچم‌های القاعده را در دست داشتند، پشت سر کودکی که مردم را با اشعاری به بریدن سر شیعیان و علویان تشویق می‌کرد، حرکت می‌کردند.

*  یک منبع بلندپایه اردنی فاش کرد «نظمی اوجی» میلیاردر عراقی، قصد دارد برای حمایت از طرح اقالیم (تجزیه عراق) و براندازی حکومت مالکی، یک شبکه تلویزیونی به نام  ABN افتتاح کند. نظمی اوجی این شبکه را از یک بازرگان لبنانی خریداری کرده و چند سالی است که دفتر مرکزی این شبکه را به عمان منتقل کرده است.وی قصد دارد با هدف حمایت از تظاهرکنندگان الانبار و سقوط دولت نوری مالکی، شعبه‌ای از این شبکه را افتتاح کند. اوجی از باقی‌مانده‌های حزب بعث عراق است و روابط محکمی با تجار اسلحه در جهان دارد.


 * قرار بود تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو از جمله «حمیدرضا جلایی‌پور» و «مصطفی معین» تحت‌پوشش انجمن جامعه‌شناسی ایران، همایشی با حضور چهر‌های ضدنظام و با عنوان «جهان ایرانی و ایران جهانی» برگزار کنند و آن را به میتینگ سیاسی برای ایجاد وحدت در میان اصلاح‌طلبان تبدیل کنند. گفتنی است این افراد به‌دنبال بررسی چگونگی نامزدی محمد خاتمی بودند که بنابر اطلاعات به دست آمده، پس از آشکار شدن نیت اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان انجمن، تعدادی از مدعوین از حضور در این نشست خودداری کردند و عملاً نقشه ایشان با شکست مواجه شد.


 * فعالیت‌های رسانه‌ای – پیامکی حلقه انحراف به منظور خبرسازی، نظرسازی و موج‌آفرینی، شدت گرفته است. این حلقه که فعالیت‌های خود را در سایت‌ها و وبلاگ‌ها افزایش داده، در آخرین تلاش‌های خود،  سامانه‌های پیامکی راه‌اندازی کرده که هسته فکری و عملیاتی آن به عهده «ع.د» و شخص دیگری به نام «ح» است. این افراد که پیامک‌های بیشماری را تحت عنوان سامانه «ز.ب» منتشر می‌سازند، خبرسازی، نظرسازی و تحریف اخبار جریان‌های مقابل خود را در دستور کار قرار داده‌اند و به‌دنبال پیشبرد اهداف انتخاباتی – تبلیغاتی خود هستند.

* مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، با وجود حضور گسترده علما و مردم اهل سنت زاهدان، این بار نیز همچون سال‌های اخیر جزو غایبان مراسم شکوهمند راهپیمایی 22 بهمن بود؛ اما نکته‌ای که حایز اهمیت است، اینکه غیبت عبدالحمید در حالی اتفاق افتاده است که خبرها از حضور وی در مراسم تدفین یکی از اشرار منطقه در اطراف سراوان حکایت دارد!


سه شنبه 24 بهمن 91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
دشمنان عزت این ملت انتظار داشتند جدایی بین مردم و نظام اسلامى و اسلام را مشاهده کنند، مردم با حضور خودشان، دشمن را ناکام کردند.(23/11/91)


تمجید و تقدیر رهبر از ملت
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته در کلاس درس خارج فقه، از بصیرت، شجاعت و موقع‌شناسی ملت ایران در خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه 22 بهمن تقدیر و تشکر کردند و این حضور گسترده مردمی را حادثه‌ای بزرگ خواندند و تأکید کردند: «بزرگ‌ترین نعمت الهی است که باید همه عمر را برای آن شکرگزاری کرد.» معظم‌له درباره حضور به‌موقع مردم در صحنه نیز فرمودند: «درست در لحظه‌ای که دشمنان استقلال و عزت ملت ایران انتظار داشتند که مردم به ندای انقلاب و ندای جمهوری اسلامی پاسخ ندهند، مردم با حضور خود، دشمن را ناکام و مأیوس کردند.»
پس از هر راهپیمایی عظیم 22 بهمن و به‌ویژه پس از راهپیمایی امسال، برای جهانیان و از جمله دشمنان انقلاب اسلامی، پرسش‌هایی ایجاد می‌شود که شاید مهم‌ترین آن، این باشد که «چه نیروی ناپیدا و اسرارآمیزی این مردم را با شوق و انگیزه تمام، برای بزرگداشت سالگرد انقلاب و اعلام حمایت از آن و مقابله با دشمنانش، یکپارچه به خیابان‌ها می‌کشاند؟» دشمنان نظام به این پرسش مهم پاسخ‌هایی داده‌اند که برخی از آن‌ها شکل فرضیه پیدا کرد تا بر اساس آن، این ابزار قدرتمند نظام را خنثی و یا تضعیف کنند؛ اما هیچ‌گاه موفق نشدند و برخلاف انتظار آن‌ها، این عرصه حماسه‌آفرینی، سال به سال پررونق‌تر و باعظمت‌تر شده است.
دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای سال جاری، قدرتمندترین سلاح خود را برای گسستن پیوند مردم با نظام و انقلاب به صحنه آوردند که همان تشدید همه‌جانبه تحریم‌های اقتصادی برای از پا درآوردن مردم بود؛ اما پاسخی به مراتب دردناک‌تر از گذشته دریافت کردند. آنچه که باعث ناکام شدن پی‌درپی دشمن در این آوردگاه تاریخی می‌شود، تفاوت ماهوی مسئله با راه‌حل است. اندیشه و رفتار و مبانی شناخت دشمن، ریشه در جهان مادی دارد، حال آنکه خاستگاه باورهای مردم، معنوی و روحانی است و با به کار گرفتن ضوابط خاص و با رشته‌ای محکم، آن را وارد مناسبات جهان مادی می‌کند و این، نشانه هوشمندی و عمق و گستره فهم این مردم است. مردم ایران با این عقبه قدرتمند، ارزش داشته‌ها و راه‌ حفظ آن و مقابله با دشمنان را خوب می‌دانند و آنجایی که باید به دشمن ضربه سنگین وارد کنند و حاصل برنامه‌ و تلاشش را از بین ببرند، شجاعانه و توفنده وارد میدان می‌شوند که بارها و بارها وارد شده‌اند و امروزه میدان‌دار سخت‌ترین نبردها با دشمن هستند؛ از این رو باید به سبب برخورداری از چنین مردمی با چنین ویژگی حماسه‌آفرینی، همه عمر شکرگزار بود. ان‌شاء‌الله ‌

روند و آینده تحولات سیاسی ایران
گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی نیوز 11 فوریه(23 بهمن)2013 به تحولات سیاسی و دیدگاه‌های سیاسی احمدی‌نژاد پرداخت و نوشت: در سال‌های قبل، احمدی‌نژاد به‌دلیل اظهاراتش در مورد محو شدن اسرائیل از نقشه جغرافیا و افسانه خواندن هولوکاست به مایه‌ نگرانی و وحشت تبدیل شد. اما در روزهای اخیر، وی از سوی رقبا با حملات شدید مواجه شده است و برخی کارشناسان معتقدند او به پایان خط رسیده است. با وجود این، مشخص است که احمدی‌نژاد به تنش‌آفرینی و چالش‌سازی ادامه خواهد داد. پس از دو دوره ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد باید کنار رود. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد امیدوار است که یکی از حامیانش را جایگزین خود کند تا به این وسیله، به نوعی حفظ خود در قدرت را تضمین کند.
در ادامه مقاله آمده است: سه فوریه مجلس ایران با برکناری یکی از متحدان احمدی‌نژاد، شرایط رویارویی سیاسی را به مراحل حساس رساند. احمدی‌نژاد به حملات لفظی خود در صحن مجلس ادامه داد و تهدید کرد که یکی از پرونده‌های محرمانه خود را که مدعی است در دست رقبای وی است، افشا خواهد کرد. اسکات لوکاس، کارشناس سیاسی می‌گوید آنچه در مجلس ایران اتفاق افتاد،‌ نشان داد که آن‌ها (طیف احمدی‌نژاد) به حد کافی برای عقب‌نشینی مرعوب نشده‌اند... در سال 2011 نیز احمدی‌نژاد تلاش کرد واپایش (کنترل) وزارت اطلاعات را به دست بگیرد. رضا مرعشی، مدیر تحقیقات شورای ملی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار، می‌گوید: پایان حیات سیاسی احمدی‌نژاد بسیار زودهنگام بود... وی تمایل ندارد که بدون یک نبرد کنار برود... وی شبیه‌ فردی زخمی در پایان یک فیلم رفتار می‌کند... تنش احمدی‌نژاد با لاریجانی تنها تیری هشداردهنده است.
در پایان مقاله آمده است: رضا مرعشی می‌گوید در غرب این نکته مورد توجه قرار نگرفته که حادثه مجلس ایران تنها برای مصرف داخلی بود... احمدی‌نژاد به مخالفان داخلی خود این پیام را می‌دهد که شما می‌خواهید مرا کنار بگذارید... من نیز تا پای مرگ خواهم ایستاد. جان لیمبرت، سفیر سابق آمریکا در ایران، می‌گوید:‌ احمدی‌نژاد شخصیتی لجوج و خودسر دارد که به‌آسانی انعطاف به خرج نخواهد داد... حتی ممکن است دشمنان خود را تحریک کند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، وی را برکنار کنند. این تنش‌های داخلی احتمالاً به تلاش‌ها برای پایان بن‌بست هسته‌ای میان ایران و غرب ضربه خواهد زد.
اخبار و تحلیل‌ها: ورود این پایگاه اینترنتی از زاویه اختلاف بین قوا به مسائل داخلی ایران، حاکی از آن است که چنین مناقشات پرخسارتی تا چه میزان دشمن را خوشحال و چشمان وی را بر بخش‌های پنهان مسائل کشور باز می‌کند. در تمام یادداشت‌ فوق، نکته‌ای که بتوان از آن آرامش و منافع نظام را درک کرد، وجود ندارد. تازه محتوای این یادداشت، بخش آشکار دیدگاه‌های دشمن درباره مناقشات داخلی است و یقیناً در بخش‌ پنهان، چنین مناقشاتی سرمایه اصلی طراحی‌های توطئه‌آمیز علیه نظام است. از این رو برای ناکام گذاشتن دشمن بیدار و بستن چشمان وی باید از هرگونه پرده‌دری و تشنج‌آفرینی اجتناب ورزید.
 
ناگزیریم منافقین را به ایران تحویل دهیم!
  رئیس گروه شهدا و قربانیان و زندانیان سیاسی عراق، با ابراز نارضایتی از باقی ماندن منافقین در اراضی عراق پس از پایان مهلت خروج آنان از این کشور، از سازمان ملل خواست تا در خارج کردن منافقین حاضر در لیبرتی، از عراق شتاب کند. «محمد الهنداوی» افزود: ‌اگر مجبور شویم، در یکی از همین روزها عناصر منافقین را تسلیم ایران می‌کنیم. الهنداوی گفت: هیچ‌کس به فکر حمله به منافقین نیست؛ اما آن‌ها باید عراق را ترک کنند. وی تأکید کرد: سزاوار است که این گروه منافقین به جای دیگری غیر از عراق طرد شوند چون در عراق به آن‌ها تبریک گفته نمی‌شود و نیز حکومت عراق در قبال آن‌ها و زندگی آن‌ها مسئول نیست چرا که پناهندگی آن‌ها را نپذیرفته است.
اخبار و تحلیل‌ها: نکته جالب و قابل‌تأمل و عبرت‌آموز درباره منافقین این است که با آنکه غربی‌ها و صهیونیست‌ها از این گروهک تروریستی به‌صورت آشکار و پنهان حمایت می‌کنند؛ اما حاضر به پذیرش این جنایتکاران در کشورهایشان نیستند و حتی حکومت دیکتاتور بحرین نیز به‌تازگی اعلام کرده که حاضر است از منافقین فقط برای سرکوب قیام مردم بحرین استفاده کند و پس از آن هم آن‌ها باید از این کشور بروند! البته ایران با استقبال از این موضوع، حاضر است آنان را بپذیرد و به جرم ترور و کشتار هزاران ایرانی، آنان را محاکمه عادلانه کند.

 اخبار کوتاه             
  *سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر طی تحقیقی، نتایج مربوط به شکنجه‌های«بسام معراج»، یکی از شکنجه‌گران زندان‌های بحرین را علیه زندانیان در بند رژیم آل‌خلیفه منتشر کرد.


*همچنین سازمان حقوق‌بشر بحرین در یک فیلم ویدئویی مستند، اظهارات کسانی را که توسط بسام معراج شکنجه شده بودند، منتشر کرد که بسیار تأثربرانگیز است. این در حالی است که رژیم آل‌خلیفه به جای تحقیق در این موارد، در یک حکم حکومتی در سال 2013 سمت «معراج» را ارتقا داده و وی را به سمت ریاست مبارزه با مفاسد امنیتی، اقتصادی و الکترونیکی در ادارات دولتی بحرین منصوب کرده است. به‌دنبال این اقدام رژیم آل خلیفه، سازمان حقوق‌بشر بحرین نیز اعتراض شدید خود را به این حکم اعلام داشته و خواستار تجدیدنظر فوری درباره این حکم و تحقیق در مورد دیگر عاملان شکنجه در زندان‌های این رژیم شده است.


  *«طلال بن‌عبدالله آل‌سعود» شاهزاده سعودی، در سخنانی گستاخانه که در توئیتر منتشر شد، به اسلام و پیامبر اکرم(ص) توهین کرد. این سخنان در حقیقت از ماهیت یهودی آل‌سعود و تلاش آن‌ها برای از بین بردن اسلام ناب پرده برمی‌دارد. طلال‌بن‌عبدالله معتقد است علمایی که از تمدن اسلامی سخن می‌گویند، ملحد و بی‌دین هستند! منشأ تمام عقب‌ماندگی‌ها اسلام است... دین اسلام فقط باعث جهل، نژادپرستی، عقب‌ماندگی و سنگدلی است! اسلام دستاوردی به جز جنگ، خونریزی و غارت ندارد! البته مختصات اسلامی که این شاهزاده سعودی گفته، با اسلام وهابی که این کشور مروج آن است،کاملاً برابر است!


 * منابع آگاه از ناپدید شدن «یوسف عفش»، برادر احمد عفش از سرکردگان ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، به همراه گروه تروریستی‌اش در منطقه مرزی «قطمه» به هنگام بازگشت از ترکیه خبر می‌دهند. این گروه تروریستی، کالاهای ربوده شده از کارخانه‌های حلب را به ترکیه منتقل می‌کرد که اعضای آن، در منطقه مرزی قطمه ناپدید شدند و ارتش آزاد، مسئولیت این اقدام را متوجه «جبهه یاری» کرده است.


 * گروهک تروریستی و ضد کُرد «پژاک» در یکی از آخرین جنایات خود، سه جوان کُرد را به دلیل عدم همکاری با خود، به طرز فجیعی به قتل رساند. این جنایت توسط اعضای این گروهک تروریستی در منطقه شهاب‌الدین، در نزدیکی مرز مشترک ایران و کردستان عراق صورت گرفت و  آنان سه جوان کرد را پس از دستگیری و  بستن دست و پایشان، از کوه به پایین پرت کردند و به قتل رساندند.


 * طیفی از حزب کارگزاران سازندگی مأمور رایزنی با اصلاح‌طلبان برای جلب حمایت آنان از کاندیداتوری «حسن روحانی» شده‌اند. پس از تصمیم حزب کارگزاران برای کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بزرگ‌ترین مانع برای موفقیت وی، عدم همراهی سایر اضلاع جریان اصلاحات عنوان شده و تصریح شده است که باید ضمن رایزنی با اصلاح‌طلبان، تأکید شود که نظر هاشمی رفسنجانی برای این دور از انتخابات، حمایت از حسن روحانی است و وی توان جلب آرای مردمی را دارد.


 * حلقه انحرافی در نظر دارد چهار اسفندماه، صدها نفر را به بهانه همایشی با عنوان «مهرورزی» به قشم منتقل کند. به نظر می‌رسد این اقدام که در پوشش همایش مشاوران جوان برگزار خواهد شد، دارای اهدافی کاملاً انتخاباتی است. بر اساس اخبار دریافتی، برآورد هزینه انجام شده از سوی مجریان این طرح، هزینه‌کرد بیش از یک میلیون تومان برای هر نفر است. گام بعدی این پروژه، برگزاری همایشی در نیمه دوم اسفند و نوروز 92 با شرکت هزاران نفر در جزیره کیش خواهد بود.


 * انفجار قوی یک خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه مرزی باب‌الهوی در استان ادلب سوریه دست‌کم 12 کشته و بیش از 30 زخمی بر جای گذاشت که گفته می‌شود همه کشته و زخمی‌‌‌ها از شورشیان مسلح یا مأموران امنیتی ترک بوده‌اند. گفته می‌شود هدف این انفجار در واقع جلسه اعضای مجلس ملی مخالفان و ارتش آزاد بود؛ اما برخی از اعضای ارتش آزاد و مأموران اطلاعاتی ترک را هدف قرار داد.         


دوشنبه 23 بهمن 91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
هر حرکت اختلافی، بازی در زمین دشمن است. (10/11/1391)

بارش غیرت و بصیرت
   نوشتن زمانی بسیار سخت است که موضوع نگارش، گویا، شفاف، صریح و سلیس باشد. راهپیمایی عظیم، حماسی و پرشور مردم ایران در روز گذشته در بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در زمره چنین موضوعاتی است. پیام‌های متعدد و روشن سراسر شور و شعور مردم برای همه کسانی که به‌شکلی با انقلاب نسبتی پیدا کرده‌اند، به‌سهولت قابل درک و فهم بود و از هر زاویه و سمتی که به این حرکت عظیم جمعی و ملی نگریسته می‌شد، این پیام‌ها قابل مشاهده بود. از جمله پیام‌های اصلی مردم در این آیین واقعاً خیره‌کننده و بی‌نظیر به دشمنان انقلاب، این بود که شما تاکنون و به‌ویژه در یک سال اخیر برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام اسلامی ایران هرچه در چنته داشتید، رو کردید و با این تصور باطل که با فشار اقتصادی به مردم و تهدید نظامی می‌توان نظام را تضعیف و کار را یکسره کرد، عمق دشمنی و کینه‌ورزی‌تان را نسبت به انقلاب و مردم ایران آشکار ساختید؛ اما بدانید زایش‌های پی‌درپی انقلاب که از جنس انقلابند، هیچ‌گاه به شما اجازه نمی‌دهند که شما این عرصه را خالی از مردم حامی انقلاب و رهبر ببینید. این حضور به‌واقع اعجاب‌انگیز، جایش را در محاسبات دشمن تثبیت کرد و آثار آن ان‌شاءالله در آینده نمایان خواهد شد.
   پیام این حضور حماسی به مسئولان در داخل نیز این بود که با سرگرم شدن به امور حاشیه‌ای و خفیف، از مسائل اساسی و کلان غافل نشوید و فرصت‌های ارزشمند موجود را از دست ندهید. این پیام، پرتوی از این شعار حکیمانه بود که مردم سر دادند: «مسئولان! بصیرت، بصیرت.» از این اشارات هوشمندانه، فهمیده می‌شود مردم در حالی که به کار و امور روزمره خود مشغولند و تمام سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند، با دقت و حساسیت و احساس مسئولیت، تمام رفتارها و تحرکات خارجی و داخلی را زیر نظر دارند و آنچه که در راستای تحکیم و تعالی انقلاب است، می‌شناسند و می‌پذیرند و هر آنچه را که غیر از این باشد، پس می‌زنند و در مقابل آن می‌ایستند. برای آن‌ها ملاک و معیار، همراهی و سازگاری با انقلاب است ولاغیر. این دو پیام اساسی که در بطن خود موضوعات بسیاری دارد، با بارش غیرت و بصیرت حضور آسمانی و بحق ستودنی دیروز مردم رشید و غیور ایران اسلامی، با جلوه و فریادی رسا دیده و شنیده شد. به امید آنکه مخاطبان مشخص این پیام‌ها، درک و شناخت درست و درخوری از آن پیدا کرده باشند و در رفتارشان بازنگری کنند. فاعتبروا یا اولی‌الابصار. ان‌شاءالله
راهپیمایی گسترده مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب
   گروه ترجمه-
پایگاه اینترنتی تریبیون 10 فوریه 2013 (22 بهمن) در مقاله‌ای به راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و نوشت: صدها هزار نفر از مردم ایران روز یکشنبه در تهران و سایر شهرها راهپیمایی کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» را در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سر دادند. این انقلاب، شاه را که مورد حمایت آمریکا بود، سرنگون کرد. در تهران جمعیت بسیاری پرچم‌های ایران و تصاویر آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران را در دست داشتند و به سوی میدان آزادی در حرکت بودند. این راهپیمایی که با حمایت رژیم ایران انجام شد، رکن و پایه مهم این رژیم به‌شمار می‌رود. همچنین تظاهرات‌کنندگان شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و برخی نیز تصاویر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران را با خود حمل می‌کردند. در میدان آزادی آقای احمدی‌نژاد مطابق هر سال سخنرانی کرد.
   در پایان مقاله آمده است: ایران تظاهرات‌های مشابهی در سراسر کشور برگزار می‌کند. این تظاهرات‌ها به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند مشهد، اصفهان، شیراز و کرمان برگزار می‌شوند. در راهپیمایی تهران، رسانه‌های خارجی از نزدیک روند حضور مردم را رصد می‌کردند و اجازه داده شده بود که تنها از مناطقی که به‌طور رسمی تعیین شده بود، گزارش تهیه شود. در حال حاضر، ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی مختلفی قرار گرفته که هدف آن، مهار برنامه هسته‌ای مناقشه‌برانگیز ایران است. قدرت‌های جهانی و اسرائیل]رژیم صهیونیستی[، دشمن جدی ایران در منطقه معتقد است ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای تحت پوشش برنامه صلح‌آمیز و غیرنظامی تلاش می‌کند. البته جمهوری اسلامی ایران بارها این اتهام را رد کرده است. تحریم‌ها به بحران اقتصادی شدید در ایران منجر شده است. در عین‌حال، صادرات نفتی ایران (منبع اصلی درآمد خارجی ایران) محدود شده است. مطابق بررسی اخیر مؤسسه نظرسنجی گالوپ (مستقر در آمریکا) برنامه هسته‌ای ایران با حمایت گسترده مردمی روبه‌روست و بسیاری از آن‌ها برنامه هسته‌ای را اولویت مهم کشور می‌دانند.
   اخبار و تحلیل‌ها: رسانه‌های خارجی با اشاره حداقلی به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن و شکوه و عظمت این حضور، از پرداختن به پیام این راهپیمایی به دشمنان ایران طفره رفتند و این در حالی است که آن‌ها متوجه شدند یکی از علل این آیین عظیم و شکوهمند، نشان دادن قدرت مردمی به دشمنان نظام و حمایت همه‌جانبه از جمهوری اسلامی ایران است.
   
بازی در زمین دشمن

   روز گذشته عده‌ای حدود صد نفر که برخی از آن‌ها کفن‌پوش بودند، از همان آغاز سخنرانی آقای لاریجانی شروع به سردادن شعار و بعد از آن، پرتاب مهرهای نماز به سمت رئیس مجلس کردند و سبب قطع سخنرانی وی شدند. در حالی‌که حرکت این عده معدود ازسوی بسیاری از مردم و مسئولان و شخصیت‌ها و برخی مراجع محکوم شده است؛ ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، با لحنی مثبت به بازتاب این رویداد پرداخت و برهم‌زنندگان سخنرانی حرم را «مردم ولایتمدار قم» که خواستار «وحدت» بودند! خواند و نوشت: سخنرانی «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، با شعارهای مردم درباره ضرورت حفظ وحدت و اتحاد میان مسئولان ناتمام ماند. هنگام سخنرانی رئیس مجلس، مردم ولایتمدار قم با سردادن شعارهایی مانع از ادامه سخنان وی شدند. لاریجانی تلاش بسیاری کرد که مردم را به آرامش دعوت کند؛ اما مردم با سردادن شعار همچنان مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.» این حمله‌کنندگان که ادعای ارزشی بودن داشتند، در حالی این اقدام را انجام دادند که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر صریحاً بر اجتناب از بداخلاقی و اختلاف‌زایی، تأکید کرده بودند. جالب اینکه بلافاصله پس از ماجرای دیروز قم، رسانه‌های بیگانه که مانند همیشه برای طفره رفتن از پوشش خبری حماسه عظیم و بی‌نظیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و کوچک‌نمایی این رخداد بزرگ به دنبال سوژه بودند، با استقبال از ماجرای یاد شده، آن را به خبر اول خود تبدیل کردند.
دستاورد بزرگ ارتش سوریه در کشتن فرماندهان تروریست!
    در طول سه ماه گذشته بیش از 150 نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوریه – با اعلام نام و نشان – در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند، مسئله‌ای که باعث تحلیل رفتن قوای جنگی، روحیه درگیری و در نهایت، از بین رفتن کانال‌های ارتباطی گروه‌های متنوع شورشی در سوریه شده است. با کشته‌شدن اسماعیل محمود المصری، فرمانده تیپ توحید در درعا، آمار کشته‌های فرماندهان شورشیان تنها در طول هفته گذشته از رقم 50 نفر گذشت.
   همچنین گروه‌های مسلح شورشی که اعلامیه‌های مرگ فرماندهان خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به‌تازگی نیز از هلاکت فرمانده گردان «ابوالفحص» در دیرالزور خبر دادند. «ایاد الفران» که فرمانده گروه موسوم به «حمزه بن‌عبدالمطلب» بود، در محله الحویقه در حومه دمشق کشته شد. کشته‌شدن فرمانده گروه‌ خطرناک «احفاد الرسول» به‌نام ابوعلی و همچنین هلاکت فرمانده گروه تروریستی «احرار الشام» در ادلب، شاید سخت‌ترین این ضربات باشد.
   یک منبع مطلع سوری در مورد دلایل تلفات گسترده فرماندهان شورشیان مسلح تأکید می‌کند که در بیست‌وسومین ماه از درگیری‌ها در سوریه، ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به آن میزان از پختگی رسیده‌اند که به‌آسانی با نفوذ به سازمان درونی این گروه‌ها، اطلاعات لازم را کسب و در موقع مناسب اقدام کنند. وی دلیل دیگر کشته‌شدن فرماندهان این گروه‌ها را بریدن بسیاری از عناصر رزمی از آن‌ها می‌داند.
           
اخبار کوتاه

   *  اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر برای انتخابات ریاست‌جمهوری به نام هفت نفر ذیل برای نامزدی رسیدند: 1- علیرضا بهشتی 2- بیژن زنگنه 3- حبیب‌الله بیطرف 4- محمد صدر 5- مصطفی محقق داماد 6-اسحاق جهانگیری 7- محمدرضا عارف. این در حالی است که اعضای مجمع روحانیون تأکید بیشتری بر کاندیداتوری محقق داماد دارند؛ اما اعضای حزب کارگزاران معتقد به معرفی کاندیدا از شورای مرکزی کارگزاران هستند. با توجه به بیماری محمدعلی نجفی، برای وی رأی‌گیری انجام نشد و حسن روحانی هم از لیست شورای اصلاحات کنار گذاشته شد.
   *  بر اساس اخبار رسیده، سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح‌طلبان داشته تا آن‌ها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند. این درحالی است که رسول منتجب‌نیا گفته است: «هاشمی اگر کاندیدا شود، ایثار کرده!» و از تمام اصلاح‌طلبان خواسته تا از هاشمی حمایت کنند. وی اضافه کرده من خودم حاضرم برای رأی آوردن هاشمی پادویی کنم!
   *  (ف- م) همسر یکی از بازیگران مطرح سینما که برای سفر به آمریکا از همسرش جدا شده بود، به‌تازگی درصدد سفر به مالزی و راه‌اندازی کلاس‌های حلقه کیهانی است. وی مأموریت یافته این کلاس‌ها را برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی برگزار کند. برخی از دستگیرشدگان فتنه 88 از شرکت‌کنندگان جلسات عرفان‌های انحرافی بودند.
   *  صالح‌بن حمید، مفتی وهابی و خطیب مسجدالحرام، اطاعت از کسانی را که وی آن‌ها را اولی‌الامر خواند، واجب دانست. بن‌حمید در خلال خطبه نماز جمعه گفت: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیستُ بلکه مردم می‌توانند حقشان را از والیان ظالم هم مطالبه کنند! این‌گونه سخنان سفسطه‌آمیز مانند این است که سفارش به اخلاص، راستگویی، رعایت حق و دوری از کارهای ناپسند را با پیمودن راه‌هایی که در مسیر خلاف این صفات است، بتوان در یک جا جمع کرد! خطیب مسجدالحرام این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که از زمان آغاز انقلاب مردم عربستان، شمار زیادی از شیعیان این کشور توسط حکام آل‌سعود شهید شده‌اند و یا در بازداشت به‌سر می‌برند.
   *  گروهی از طلاب حوزه علمیه با تهیه طوماری درخصوص واگذاری سیم‌کارت‌های شرکت رایتل که امکان ارتباط تصویری را فراهم می‌کند آن را موجب افزایش فساد و از بین بردن حریم محرم و نامحرم دانستند و با چاپ استفتاء‌های مراجع تقلید در این‌خصوص و توزیع آن در بین راهپیمایان، به این اقدام اعتراض کردند. در برگه‌های توزیع شده استفتائاتی از آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی به چشم می‌خورد که مراجع تقلید به جایز ندانستن این اقدام حکم داده بودند.
   *  خبر‌های رسیده از بسیاری از شهر‌های کشور حکایت از توزیع گسترده تراکت‌های تبلیغاتی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد که بر روی آن‌ها شعار «زنده باد بهار» چاپ شده است که البته مشخص نیست هزینه چاپ این پوستر‌ها از کجا تأمین می‌شود!


شنبه21بهمن91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
در روز 22 بهمن، ملت ایران با حرکت کوبنده‌ خود، یکبار دیگر دشمن را ناکام خواهد کرد. (19/11/1391)


فردا، مردم، اسلام، انقلاب، ایران
   فردا سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران است. ویژگی این انقلاب و وجه‌تمایز آن با تمام انقلاب‌های بشری در طول تاریخ، این بود که صریح و روشن اعلام کرد به هیچ‌وجه قصد خانه‌نشینی ندارد و به‌دنبال عرضه خودش به جامعه جهانی و به‌ویژه ملت‌هایی است که به انحای مختلف در زیر سلطه ابرقدرت‌ها و زورگویان به‌سر می‌برند. این ویژگی، ویژگی بعدی را در پی داشت؛ اینکه تمام زورگویان و سلطه‌گران در اقدامی مشترک، مقابل این انقلاب ایستادند و برای سرنگونی آن، تمامی ترفندها و دسیسه‌هایشان را به میدان آوردند، لکن راه به جایی نبردند. آن‌ها پس از سال‌ها تلاش برای براندازی نظام اسلامی و ناکام شدن در رسیدن به این هدف، متوجه شدند تا زمانی که وفاداری مردم به نظام باقی است، هیچ ترفندی علیه نظام، کارگر نیست. از این‌رو، در سال‌های اخیر، نبرد سلب وفاداری مردم از نظام اسلامی را آغاز کردند و کانون آن را فشار بر معیشت مردم از طریق تشدید تحریم‌های اقتصادی قرار دادند. به اعتقاد آن‌ها، کشمکش سی‌وچهار ساله مردم ایران با استکبار و جابه‌جایی گاه‌به‌گاه صحنه نبرد، توان مردم را تحلیل برده و آن‌ها را خسته کرده و فشار معیشتی بر زندگی آن‌ها حکم ضربه آخر را خواهد داشت. از این‌رو امیدوارانه و مشتاقانه منتظرند تا به گمان خودشان با حضور کم‌رنگ مردم در راهپیمایی فردا، نتیجه برنامه‌ها و رفتار شیطانی‌شان علیه مردم ایران را مشاهده کنند و با جسارت بیشتری پیش آیند. چنین تصوری که براساس مقدمات و سیر تجزیه و تحلیل آن‌ها درست می‌نماید، به این دلیل خطا است که شاخصه‌های سنجش و ارزیابی آن‌ها مبتنی بر ویژگی‌های عمومی ملت‌ها است حال آنکه همه ملت‌ها از جمله ملت ایران، ویژگی‌های خاصی دارند که در لحظات سرنوشت‌ساز، آن‌ها تعیین‌کننده هستند نه ویژگی‌های عمومی. مردم ایران «فردا» را خوب می‌شناسند، سابقه و علل برآمدن چنین روزی را در تاریخشان خوب می‌دانند و بر جایگاه و ارزش آن نیز به‌خوبی واقفند. پیوند اسلام، انقلاب و ایران، زنجیره بی‌بدیل و گرانبهایی است که از نظر مردم آگاه و بیدار ایران، هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و آن‌قدر پربها و عزیز است که برای حفظ آن باید هر سختی را به هر میزان تحمل کرد و هر تاوان سنگینی را نیز پرداخت. بنابراین باوجود چنین نگاهی در مردم ایران نسبت به این زنجیره، حساب باز کردن بر مسائلی همچون فشار سیاسی، اقتصادی، معیشتی و... مانند حباب روی آب است که فردا با وزیدن اولین نسیم حضور انقلابی مردم و بزرگداشت باشکوه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از بین می‌رود. فردا روز مردم و به راه انداختن سیلی عظیم از جمعیت در سراسر ایران اسلامی برای درهم کوبیدن تمامی توطئه‌های دشمن است. فردا انقلاب بار دیگر قدرت بی‌انتهایش را به رخ دشمنان و دسیسه‌گران می‌کشد؛ زیرا افراد همه می‌آیند تا یکبار دیگر، بستر نصرت الهی آماده شود. ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. ان‌شاءالله
     تحریم و پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم دو تناقض جدی
   گروه ترجمه -
روزنامه نیویورک‌تایمز 7 فوریه 2013 (19 بهمن) در مقاله‌ای به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا پرداخت و نوشت: رهبر ایران ایده گفت‌وگوهای دوجانبه با آمریکا را روز پنج‌شنبه رد کرد. آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «ملت ایران تحت فشار گفت‌وگو نخواهد کرد.» رهبر ایران با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران که روز چهارشنبه با تحریم‌های اقتصادی جدید تشدید شد، افزود: «آمریکا اسلحه را به‌سوی ایران نشانه رفته و از ما می‌خواهد که با آن‌ها گفت‌وگو کنیم. ملت ایران با این اقدامات مرعوب نخواهد شد... گفت‌وگوهای مستقیم هیچ مسئله‌ای را حل نمی‌کند.»
    در ادامه مقاله آمده است: اظهارات رهبر ایران به‌ویژه از این لحاظ مهم بود که یک مقام ارشد دولت اوباما گفت: «معتقدیم]آیت‌الله[ خامنه‌ای اکنون تمام پرونده هسته‌ای را در دست دارد.» اما کاخ سفید به این اظهارات رهبر ایران واکنش فوری نشان نداد. باوجود اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای، به‌نظر می‌رسد قرار است 26 فوریه گفت‌وگوهایی میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا در قزاقستان برگزار شود. اما مقامات آمریکایی بارها در ماه‌های اخیر گفته‌اند معتقدند گفت‌وگوها در آن نشست چندجانبه می‌تواند به دلیل اختلاف‌های موجود با روسیه و چین در قبال ایران، با چالش رو‌به‌رو شود. به این دلیل، جو بایدن، معاون باراک اوباما در نشست امنیتی هفته گذشته در مونیخ به‌طور علنی بر پیشنهاد خصوصی اوباما برای گفت‌وگوهای مستقیم تأکید کرد. رهبر ایران گفت: «من دیپلمات نیستم؛ انقلابی هستم و شفاف و مستقیم صحبت می‌کنم... در صورتی که کسی خواهان بازگشت تسلط آمریکا بر اینجاست، ملت گریبان او را می‌گیرد... اگرچه ممکن است برخی افراد ساده‌انگار، مشتاق چشم‌انداز گفت‌وگوهای دوجانبه باشند؛ اما ایران از دولت اوباما به‌جز توطئه چیز دیگری ندیده است.» مقامات می‌گویند: این اظهارات رهبر ایران با برآوردهای اطلاعاتی آمریکا در مورد دیدگاه‌های رهبر ایران انطباق دارد که مطابق آن، آیت‌الله خامنه‌ای معتقد است تحریم‌ها بیش از ایران به آمریکا صدمه می‌زند.
    در پایان مقاله آمده است: سایر مقامات نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای در روزهای اخیر گفته‌اند که هدف واقعی گفت‌وگوها، تحریم‌ها و خرابکاری‌ آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای، براندازی حکومت ایران است. حمیدرضا ترقی، سیاستمدار متنفذ، با اشاره به تحریم‌های جدید گفت: «فضایی برای خوش‌بینی وجود ندارد... ما شاهد هیچ‌گونه حسن‌نیتی از آمریکا نبوده‌ایم.» کارشناسان ایران در خارج کشور می‌گویند باتوجه به موضع‌گیری طولانی‌مدت رهبر ایران علیه آمریکا، از مخالفت وی با گفت‌وگوهای مستقیم متعجب نشده‌اند. علیرضا نادر، تحلیل‌گر سیاسی ارشد در مؤسسه رند می‌گوید: «این موضع‌گیری از آیت‌الله خامنه‌ای قابل پیش‌بینی بود؛ دیدگاه ایدئولوژیک وی در مورد آمریکا همچنان باقی است... ممکن است]آیت‌الله[ خامنه‌ای به گفت‌وگو تمایلی نداشته باشد و شاید خواهان گفت‌وگو از موضع ضعف نیست.» تریتا پارسی می‌نویسد: «مادامی که غرب، پیشنهادهایی مطابق با محورهای مهم مواضع ایران ارائه نکند، ایران باید به‌دنبال یافتن شرایطی باشد که بتواند مواضع این کشور را در توافق تقویت کند... هرچند بهای بن‌بست موجود بالا خواهد بود؛ اما بهای شکست گفت‌وگوها نیز احتمالاً بالا خواهد بود و ایران را به جای شرکت در گفت‌وگوهایی که محکوم به شکست هستند، برای فشار بر غرب به‌منظور بهبود شرایط توافق، در موقعیت تلاش قرار خواهد داد.»
   اخبار و تحلیل‌ها: مشکل اصلی آمریکا در برابر ایران، این است که حقیقت انقلاب اسلامی را در ظاهر پذیرفته ولی در باطن نپذیرفته است. به اعتقاد آن‌ها که رسماً اعلام نشده؛ اما از رفتارشان قابل درک است،‌ چنانچه آن‌ها به خواسته‌های ایران که تنها راه رسیدن به مذاکره است، تن دهند، مقاومت باطنی آن‌ها در برابر انقلاب اسلامی هم شکسته می‌شود و آنگاه آن‌ها باید در برابر بسیاری از خواسته‌های ذاتی انقلاب نیز تسلیم شوند.
   
دفاع از فتنه‌گران با اهانت به مردم
  «فخری محتشمی‌پور» همسر مصطفی تاج‌زاده، بعد از آنکه دستش در نوشتن نامه به نیابت از شوهرش در زندان(!) رو شد، نامه‌‌های فراوانی با نام خودش منتشر کرده است. وی در آخرین نامه‌نگاری‌اش با سرودن شعری (که البته این هم مشخص است سروده خودش نیست!) جسارت‌های فراوانی به مردم و مسئولان نظام کرده است. وی با وقاحت تمام، به مردم شریف ایران توهین کرده و آنان را «نفهم» خطاب می‌کند. با شرمندگی به این عبارات توجه کنید: خدا که مهربونه، خودش چه خوب می‌دونه، بنده‌هاش از نفهمی، خودشونو می‌کنن زخمی! گفتنی است بیت قبل و بعد این شعر مشخص می‌کند که این دو بیت خطاب به ملت فهیم ایران است که از آوردن آن اجتناب کردیم. وی که ظاهراً همانند اربابانش از بصیرت ملت ایران در انتخابات نیز متعجب و عصبانی است و تاب رأی ملت را ندارد، به شعور سیاسی مردم هم اهانت کرد و در جایی دیگر از همین شعر گفته است: نون و پنیر و فندق، شعبده‌ها تو صندوق!
قتل‌عام تروریست‌ها در معرکه بزرگ
  صفحات وابسته و نزدیک به شورشیان مسلح در فیس‌بوک از چند روز پیش با اعلام فراخوان‌های متعدد از اعضای خود خواستند برای حمله به دمشق از محور جوبر – العباسیین وارد منطقه جوبر و زملکا شوند. به همین‌منظور، حضور بیش از 2500 تن از شورشیان وابسته به ارتش آزاد و تروریست‌های جبهه النصره در حی الجوبر این فرصت را در اختیار ارتش سوریه قرار داد تا ضربات سنگینی بر آن‌ها وارد کند. گفته می‌شود برخی از فرماندهان ارتش آزاد با تجربه از دو حمله تیرماه و آبان‌ماه گذشته به دمشق که طی آن، بیش از 15هزار تن از شورشیان کشته شدند، معتقد بودند تا زمانی که ارتش، محورهای دوما به دمشق، حرستا به دمشق، غوطه شرقیه به دمشق و همچنین دو منطقه داریا و معظمیه را در کنترل و محاصره داشته باشد، ورود از محور جوبر، خودکشی است؛ اما جبهه النصره با این درخواست‌ها مخالفت کرده و بر حمله سریع از محور جوبر تأکید کردند.
    روزنامه السفیر در گزارشی به قلم خبرنگار خود در دمشق نوشت: ارتش سوریه از این حمله مطلع بود و ضدحمله‌ای را به محل استقرار شورشیان در حی الجوبر و زملکا و بیشتر مناطق غوطه الشرقیه ترتیب داد. در این ضد عملیات که تنها چند ساعت پیش از حمله گروه‌های وابسته به جبهه النصره صورت گرفت، صدها تن از شورشیان مسلح کشته شدند و در منطقه حرستا بیش از 200 نفر توسط ارتش دستگیر شدند. با نگاهی به صفحات فیس‌بوک و یوتیوب شورشیان مسلح در سوریه، آن‌ها تصاویر صدها همرزم خود را که در نبردهای دیروز و امروز به هلاکت رسیده‌اند، منتشر کردند و از اینکه این عملیات شکست‌خورده، فرماندهان جبهه النصره را به‌شدت سرزنش می‌کنند.
     
اخبار کوتاه

   *  نشریه آمریکایی فایننشنال تایمز، تحقق مذاکره با ایران را بسیار ضعیف دانست. این نشریه در این‌باره نوشت: «اگر به تصویر بزرگی از دیدگاه «آیت‌الله خامنه‌ای» نسبت به آینده نگاه کنید، می‌بینید که او ایران را برنده مناقشه اتمی می‌بیند که با تحریم‌ها سازگار شده است و از تغییرات سیاسی در خاورمیانه سود می‌برد؛ پس چرا باید جام زهر را اکنون بنوشد؟»
   *  منابع خبری اعلام کردند در پی خودداری «گوردن سمیث» رئیس اجرایی شرکت نفت بحرین، «باپکو»، از اجرای دستور دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر اخراج کارمندان شیعه از این شرکت و جایگزینی ده‌ها نظامی رژیم آل‌خلیفه در این شرکت، وی از سمت خود برکنار شد. طبق این دستور از وی خواسته شده بود 120 نفر از نظامیان آل‌خلیفه را در این شرکت استخدام و کارمندان و کارگران شیعه، به‌ویژه کسانی را که در قسمت پالایشگاه کار می‌کنند، اخراج کند.
   *  براساس گزارش‌های رسیده، به‌تازگی تور‌های یک تا سه‌روزه باهزینه بسیار کم به شمال کشور ایجاد شده است که مغایر با موازین شرعی است. در این تور‌ها که اکثر شرکت‌کنندگان آن، جوانان با سنین کم هستند، اختلاط‌های نامشروع، سرو مشروبات الکلی و در مواردی موضوعی به‌عنوان استخر پارتی وجود دارد. گفتنی است گرداننده این تور‌ها فردی به‌عنوان م - ذ است که از افراد شرکت‌کننده از این تور به‌هنگام ثبت‌نام تعهد می‌گیرد تمام عواقب شرکت در این تور‌ها برعهده خودشان است!


چهارشنبه18 بهمن91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار می‌دهم. اختلافات مضر است و بدتر از آن، کشاندن
اختلاف میان مردم است.(10/8/91)

کمک واقعی و انقلابی به مصر
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، دیروز برای شرکت در نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی وارد قاهره شد و بلافاصله با محمد مرسی، همتای مصری خود، دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر احمدی‌نژاد به مصر پس از انقلاب ایران، اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور است که باید آن را به فال نیک گرفت. البته این سفر، یک سفر رسمی تعریف‌شده بین دو کشور به حساب نمی‌آید، زیرا رئیس‌جمهور ایران به محل برگزاری نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی سفر کرد که در این نوبت، میزبان و مکانش مصر است؛ اما با این حال، یک فرصت تلقی می‌شود که می‌توان آن را به مقدمه یک سفر رسمی متقابل بین مقامات بلندپایه ایران و مصر تبدیل کرد. تازه‌کار بودن اخوانی‌ها و مشکلات متعددی که پس از انقلاب با آن درگیر شدند، تا حد زیادی اعتمادبه‌نفس آن‌ها را در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان اسلام کاهش داده و آن‌ها به میزانی که سایر ملت‌ها برای آن‌ها در مسائل مهم جهان اسلام وزن قائل هستند، برای خودشان اهمیت قائل نیستند و این نظر، از صحبت‌های خصوصی آن‌ها برمی‌آید. از جمله شاخص‌‌های آن‌ها در روابط با کشورهای اسلامی، ارزش شاخص عربیت است. آن‌ها با اینکه از لحاظ مباحث قومیتی، عرب نیستند، اما خود را ابتدا عرب می‌دانند و بعد مسلمان و در خفا هم به جلوداری عربستان در جهان عرب اعتراف می‌کنند و آن را قبول دارند. عربستان نیز با آگاهی از وضعیت شکننده و بغرنج مصر کنونی، تلاش می‌کند با کمک به مصر، وابستگی آن را به خود بیشتر کند. وجود چنین نگاه و باوری(تقدم عربیت بر اسلامیت و جلوداری عربستان در جهان عرب)، بزرگ‌ترین مانع در توسعه روابط سیاسی ایران و مصر است که برای تضعیف این مانع و یا برداشتن آن، باید سرنوشت مبارک را که از پشتیبانی قدرت‌های غربی و عربی و به‌ویژه عربستان برخوردار بود، به آن‌ها یادآوری کرد تا بذر ضعیف اعتمادبه‌نفس در آن‌ها قوی‌شود، رشد کند و شکوفا گردد و آن‌ها متوجه شوند که با کاهش وابستگی به عربستان و اتخاذ مشی مستقل می‌توانند با پشتوانه قدرتمند تاریخی، توجه سایر کشورهای عربی و حتی اسلامی را به خود جلب کنند و جایگاه و موقعیت تاریخی خود را بازیابند. در این صورت است که روابط حسنه میان ایران و مصر می‌تواند جهان اسلام را در مسیر تحولات بزرگ‌تر قرار دهد.


تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
گروه ترجمه- روزنامه نیویورک‌تایمز 6 فوریه 2013 (18 بهمن) در مقاله‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: ایران با چالش تحریم‌های جدید آمریکا روبه‌روست که این هفته به منظور جلوگیری از پرداخت بهای نفت ایران به دلار و یورو اجرایی می‌شود. از امروز مشتریان نفت خام ایران از جمله چین، ژاپن و هند مطابق محتوای تحریم‌های جدید که مجازات آن، اخراج از نظام بانکی آمریکا است، باید در پرداخت نقدی خریدهای خود با محدودیت شدید عمل کنند. واردکنندگان نفت مجبور خواهند شد بهای نفت را در حساب‌های تضمینی حفظ کنند که ایران می‌تواند از منابع مالی این حساب‌ها تنها برای خرید کالاها و خدمات از کشور خریدار نفت استفاده کند. رابین میلز، رئیس مرکز مدیریت مشاوره و پروژه انرژی منار در دبی می‌گوید: آن‌ها باید بپذیرند که منابع مالی بسیاری در بانک‌های کشورهای واردکننده انباشته می‌شود و باید به دنبال راه‌هایی برای برون‌رفت از این وضعیت باشند... این مسئله، تجارت را بسیار دشوارتر می‌کند.
در ادامه مقاله آمده است: تولید و صادرات نفت خام از ایران، سال گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپا کاهش یافت. تحریم‌های امروز، بخشی از قوانین مصوب آمریکا در سال گذشته است که ممکن است کاهش تولید و صادرات نفت خام را تشدید کند؛ زیرا این مسئله سبب می‌شود که خرید کالا در ازای بهای نفت با مشکل مواجه شود. در واقع، صادرات این کشورها به ایران، کمتر از میزان خرید نفتی از ایران است. ایران در ماه دسامبر روزانه 2/1 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کرد که 84 درصد آن، به چین، کره جنوبی، ژاپن و هند بود. این میزان فروش، کمتر از نیمی از صادرات ایران در ده ماهه نخست سال 2011 است. خریداران نفت ایران در کره جنوبی از طریق دو حساب بانک مرکزی ایران که در سال 2010 در بانک صنعتی کره و بانک ووری گشوده شد، بهای نفت ایران را پرداخت می‌کنند.
در پایان مقاله آمده است: ایران طرح‌های دقیقی برای افزایش واردات کالا از طریق مبادله پایاپای کالا و نفت دارد. از جمله اینکه کمیته ویژه‌ای برای مدیریت این تجارت تشکیل داده است. ایران پیش‌تر به‌دنبال فروش نفت به پاکستان و روسیه و دریافت گندم در ازای آن بود. «ساموئل سیزوک»، مشاور مرکز اقتصاد انرژی کی‌بی‌سی می‌گوید: هر ماه اوضاع پیچیده‌تر می‌شود... تحریم‌های جدید آمریکا این واقعیت را بیشتر جلوه‌گر می‌کند که ایران باید برای فروش نفت خود بر تعداد اندکی از کشورها تکیه کند. «اسامو فوجیساما»، اقتصاددان مستقل نفتی می‌گوید: ایران احتمالاً باید به صادرات نفت به ژاپن و سایر کشورها ادامه دهد؛ زیرا راه دیگری پیش روی خود ندارد. تورم در ایران از 22 درصد در ماه می 2012 به 29 درصد در ماه گذشته رسید. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد ایران امسال در مقایسه با 9/0 درصد سال گذشته، 8/0 درصد رشد خواهد داشت. با این حال، «اولیور جاکوب»، مدیر مشاور پترومتریکس جی‌ام‌بی‌اچ می‌گوید: با وجود این، درآمد ایران از صادرات در سطح کنونی احتمالاً بتواند اقتصاد این کشور را حفظ کند.
اخبار و تحلیل‌ها: آمریکایی‌ها با افزایش فشارهای اقتصادی که بیشتر بر صادرات نفت ایران به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین ارز متمرکز شده، درصدد‌ آزمون و شکستن مقاومت مردم ایران هستند. توجه به دو نکته می‌تواند این مقاومت را تقویت کند و بر هزینه‌های دشمن بیفزاید: 1- آگاه‌ کردن هوشمندانه مردم از آنچه که در می‌گذرد و برانگیختن میزان تنفر آن‌ها از دشمن 2- کنار گذاشتن هر ادقام زایدی که مانع و تحلیل برنده توان‌ برنامه‌ریزی به اقتضای وضع موجود برای کاهش فشار معیشتی بر مردم است. ظرفیت‌های کشور برای مواجهه با وضعیت‌های سخت بسیار زیاد است مشروط بر آنکه در فضایی خالصانه و صادقانه با هم‌افزایی بازشناسی و استفاده صحیح شود.
  
خودنمایی جدید تروریست‌های منافق!
  تعداد معدودی از عناصر فریب‌خورده منافقین آواره در آلمان درحالی که عکس‌هایی از مسعود و مریم رجوی، سرکرده‌های این گروهک تروریستی و همچنین پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با جمهوری اسلامی و محکومیت حکم سنگسار در دست داشتند، از ساعتی قبل از ورود وزیر امورخارجه ایران، در مقابل ساختمان شورای روابط خارجی این کشور تجمع کرده و شعار سر دادند. بنا بر این گزارش، دو تن از این عناصر خود فروخته نیز با برنامه‌ریزی قبلی که به خاطر محدودیت‌های ورود برای عموم، بسیار تعجب‌برانگیز بود، موفق به حضور در سالن محل سخنرانی شده بودند. در ابتدای سخنان وزیر امورخارجه ایران، یکی از آن دو نفر به نام «کاظم موسوی» که در برلین به عنوان سردسته منافقین شناخته می‌شود، با سردادن شعار و تروریست خواندن مسئولان نظام جمهوری اسلامی (با آنکه منافقین جنایتکار، عامل قتل 12 هزار ایرانی هستند) سعی داشت نظم جلسه را برهم بزند که با اقدام مأموران حفظ نظم، به خارج از ساختمان منتقل شد. نکته جالب اینکه ساعتی بعد مشخص شد نفر دوم حاضر در داخل سالن در تقسیم کار صورت‌گرفته، با استفاده از تلفن همراه از تلاش‌های نافرجام کاظم موسوی فیلمبرداری می‌کند و بلافاصله نیز آن فیلم با هدف بهره‌برداری‌های خاص در شبکه اینترنتی به نمایش گذاشته می‌شود. از دیگر نکات جالب در تجمع منافقین مقابل ساختمان شورای روابط خارجی آلمان، استفاده آن‌ها از تعدادی پرچم مورد استفاده گروه‌های مخالف سوریه بود.


نقش عوامل خارجی در حوادث اخیر عراق
  یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد به‌تازگی به اطلاعاتی دقیق دست یافته‌اند که ثابت می‌کند برخی کشورها برای دامن زدن به تظاهرات در این کشور و همچنین پشتیبانی از گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و... افسران اطلاعاتی خود را به کشور عراق اعزام کرده‌اند. این منبع افزود: طی تحقیقات انجام شده در جریان دستگیری یکی از رهبران القاعده در اردوگاه «وادی حوران»، مشخص شد او یک تبعه سعودی است که از طریق مرزهای عربستان با عراق به همراهی سه نفر دیگر، از این کشور خود را به تظاهرکنندگان الانبار رسانده‌اند. این منبع همچنین از حضور تعدادی از افسران اداره اطلاعات قطر در این کشور نیز خبر داد.

   اخبار کوتاه      
  *در حالی که پیش از این، شبکه‌هایی نظیر «بی‌بی‌سی فارسی»، «من و تو» و «رها» در لندن علیه ایران راه‌اندازی شده بود، اکنون خبر می‌رسد گروهی از اخراجی‌های صدای آمریکا، جذب لندن شده‌اند تا شبکه‌ای موسوم به «ایران فردا» را راه‌اندازی کنند. در همین حال، وبگاه ضد انقلابی خودنویس درباره شبکه ایران فردا نوشت: «این شبکه بازوی رسانه‌ای گروهی از اپوزیسیون است که نشست‌های استکهلم، بروکسل و پراگ را سال گذشته برگزار کرد.» این حاتم‌بخشی انگلیسی‌ها در حالی است که این کشور با بحران شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ کمک و تلاشی دریغ نمی‌کند.

*یک رادیوی اروپایی از برگزاری یک نشست ضدایرانی منافقین در پاریس و طرح آن‌ها برای تشکیل گروه‌های مسلح در شهرهای مختلف ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری برای ایجاد اغتشاشات در ایران خبر داد. گفته می‌شود این گروهک قصد دارد با تشکیل این گروهک‌های مسلح، امنیت کشور را هم بزند.

* نیروهای رژیم آل‌خلیفه با شلیک گسترده گازهای سمی در مناطق مسکونی منطقه «النبیه صالح» بحرین شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز را سرکوب کردند. در منطقه «المالکیه» نیز نیروهای رژیم آل‌خلیفه پس از شلیک گازهای سمی و متفرق کردن تظاهرکنندگان، به منازل برخی از شهروندان یورش بردند. در شهر «المعامیر» هم نیروهای امنیتی به داخل چند منزل مسکونی گاز سمی شلیک کردند.

*«روح‌الله بشارت» نماینده حقوقی ریاست جمهوری گفت: «عباس سلیمی‌نمین» به اتهام افترا و نشر اکاذیب نسبت به اسفندیار رحیم‌مشائی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.[!] وی افزود: این حکم بدوی بوده و پس از ابلاغ آن به طرفین 20 روز قابل اعتراض است که در نهایت، حکم دادگاه تجدید‌نظر اجرا می‌شود. تاکنون بسیاری از افراد رسانه‌ای، سیاسی، مداحان و... به اتهام نقد مشائی و حلقه انحرافی و یا دولت، با شکایت حلقه انحرافی به دادگاه معرفی شده‌اند که برای بسیاری نیز حکم صادر شده است.

*گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه دستور داده که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را از کار بیندازند؛ از این رو، این روزها گروه‌های تروریستی حمله به سامانه‌های پدافند هوایی از جمله رادارها، تجهیزات الکترونیکی و ضدهوایی‌ها را برای تخریب و از کار انداختن آن‌ها  افزایش داده‌اند. هنگامی که از نزدیک نتوانند سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه را هدف قرار دهند، با شلیک گلوله‌های خمپاره به این سامانه‌ها حمله می‌کنند.

 


سه شنبه17 بهمن91

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

در قانون اساسی نقش مجلس، دولت، رئیس‌جمهور و قوه‌ قضائیه مشخص شده است. بنابراین همه‌ مسئولان باید به وظایف قانونی خود
عمل کنند و با یکدیگر همدل، همراه و همزبان باشند. (19/7/91)

فهم درونی پیش‌شرط مذاکره
پس از برگزاری چهل‌ونهمین کنفرانس امنیتی مونیخ که روز یکشنبه به پایان رسید، مشخص شد مهم‌ترین خروجی این نشست سه‌روزه که نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرد، مسئله هسته‌ای ایران و بحران سوریه بود. موضوع کلیدی مربوط به مسئله هسته‌ای ایران، پیشنهاد جوبایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و پاسخ علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران، به این پیشنهاد بود که هر دوی آن، بازتاب بسیار گسترده‌ای در ایران و جهان داشت.
جوبایدن در این نشست اعلام کرد: آمریکا آماده مذاکره مستقیم با ایران برای حل مسئله هسته‌ای است، هرگاه ایران جدی باشد... توپ در زمین حکومت ایران است. علی‌اکبر صالحی در واکنش به صحبت بایدن، از پیشنهاد وی استقبال کرد ولی گفت ایران ملزم به قبول این پیشنهاد نیست. حرف اساسی صالحی که کلید قفل بسته‌شده این منازعه طولانی‌ به حساب می‌آید، این است که گفت: «شما نمی‌توانید از یک طرف، لحن تهدیدآمیز داشته و بگویید همه گزینه‌ها روی میز است و از طرف دیگر، از مذاکره صحبت کنید... فشار آوردن با گفت‌وگو سازگار نیست. اگر شما نیت صادقانه داشته باشید، ما می‌توانیم مذاکرات جدی را در دستور کار قرار دهیم.»
آمریکایی‌ها در دهه‌های اخیر در عرصه صنعت و جلوه‌های ظاهری زندگی، پیشرفت‌هایی داشته‌اند؛ اما در ایجاد گفتمان‌های سیاسی که قادر باشد معضلات جهانی را حل کند، در جا زده و ناکام مانده‌اند. از این رو در این عرصه هر چه را که رو می‌کنند، کپی ناخوانای سیاست چماق و هویج است که گاهی نام فشار و مذاکره را بر آن می‌نهند. با اینکه این سیاست کهنه به‌کرات ناکارآمدی‌اش اثبات شده؛ اما چون جایگزین مناسبی برای آن ندارند و بیش از حد هم به بخش چماق آن یعنی توان نظامی‌شان متکی هستند، نمی‌خواهند از این سیاست فشل و فرسوده‌شده دست بردارند. پدیده‌ای به نام مقاومت انقلاب اسلامی، این سیاست را بیش از پیش تحلیل برده و با اینکه ایران فشارهای زیادی را متحمل شده، اما در مباحث هسته‌ای دست برتر را دارد و روز به روز هم بر این برتری افزوده می‌شود و این، طرف مقابل است که باید نشان دهد در انعطاف و پذیرش حقوق مسلم ایران جدی است. چنانچه مقامات آمریکا پرده‌ پندارهای باطل را کنار بزنند و این موضوع را فهم کنند، احتمالاً زمینه برخی تحولات فراهم می‌شود.
معمای هسته‌ای و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران
گروه ترجمه-پایگاه اینترنتی کریستین‌ساینس‌مانیتور 4 فوریه 2013 (16بهمن) در مقاله‌ای به گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: وزیر خارجه ایران در مورد گفت‌وگوهای آتی هسته‌ای اظهار خوش‌بینی کرده، اما فضای سیاسی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران می‌تواند در حال حاضر از هرگونه توافق جلوگیری کند. پس از هشت ماه دیپلماسی هسته‌ای در سطوح بالا، ایران و قدرت‌های جهانی قرار است گفت‌وگوهای هسته‌ای را اواخر ماه جاری در قزاقستان از سر بگیرند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شده و این موضوع سبب می‌شود آمریکا توانایی اعطای امتیاز به منظور هموار کردن مسیر برای توافق با ایران را داشته باشد؛ اما مسئله کنونی این است که انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در ایران، فضای سیاسی را تحت‌تأثیر قرار داده است. محمدعلی شعبانی، پژوهشگر دانشکده مطالعات شرق و آفریقا، در لندن می‌گوید: اشتباه نکنید، مسئله هسته‌ای به طور پیچیده‌ای در پیوند با انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، زیرا در حال حاضر بسیاری از جناح‌ها، مخالف هرگونه توافق در دوره احمدی‌نژاد هستند... حزب‌گرایی موجود در ایران تصمیم‌گیری در این کشور را فلج کرده و پس از انتخابات ماه ژوئن نیز همچنان باقی خواهد بود؛ اما رئیس‌جمهور آینده ایران حداقل همانند احمدی‌نژاد قاطع نخواهد بود.
در ادامه مقاله آمده است: تقاضای اصلی گروه 1+5 از ایران، پذیرش محدودسازی برنامه هسته‌ای به منظور عدم دستیابی به ابزارهای ساخت بمب هسته‌ای است. ایران باید به طور رسمی حضور در گفت‌وگوهای هسته‌ای 25 و 26 فوریه را تأیید کند. مسائل کلیدی هسته‌ای هنوز حل نشده است. سرنوشت ذخایر رو به فزونی اورانیوم غنی‌‌شده، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، لغو تحریم‌ها و تأسیسات پنهان هسته‌ای فردو همچنان مسائل باقی‌مانده به شمار می‌روند. سه دور گفت‌وگوی هسته‌ای در ماه فوریه به شکست انجامید و درخواست‌های زیاده‌خواهانه ابتدا از سوی ایران  و سپس گروه 1+5 مطرح شد. گروه 1+5 ایران را ملزم کرد تمام جنبه‌های کلیدی برنامه هسته‌ای خود را پیش از لغو تحریم‌ها رها کند. علی واعظ، تحلیلگر ارشد ایران در گروه بحران بین‌الملل در واشنگتن می‌گوید: به نظر می‌رسد آمریکا در مورد کشاندن ایران به گفت‌وگوهای هسته‌ای با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو است... تفاسیر متفاوت است. برخی این موضوع را به تصمیم‌های داخلی ایران و سیاست انتخابات نسبت می‌دهند، در حالی که دیگران معتقدند این مسئله از عدم تمایل ایران به نمایش ضعف به دلیل نشان دادن اشتیاق زیاد نشئت می‌گیرد... آمریکا و متحدان آن احتمالاً کاهش هدفمند تحریم‌ها را در طول دور آتی گفت‌وگوها مطرح خواهند کرد... با وجود این، مادامی که دو طرف در تقابل هستند، این اقدامات احتمالاً بن‌بست کنونی را حل‌وفصل نخواهد کرد.
در پایان مقاله آمده است: آقای واعظ می‌گوید عدم درک اساسی در مورد اثرگذاری مثبت تحریم‌ها مسئله را پیچیده‌تر کرده است... در حالی که آمریکا معتقد است کاهش تحریم‌ها جدیت گروه 1+5 را اثبات می‌کند، ایران چنین پیشنهادی را اقدامی تاکتیکی برای تحمیل چانه‌زنی ناعادلانه می‌داند... در صورتی که تقاضاهای گروه 1+5 با پاسخ مثبت مواجه نشود و تحریم‌ها کاهش نیابد، گفت‌وگوها بار دیگر با مانع مواجه خواهد شد. در سال‌های اخیر، ایران هدف جنگ پنهان از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای، انفجارهای غیرمنتظره و خرابکاری و ویروس‌های رایانه‌ای مانند استاکس‌نت بوده است. وزارت دادگستری آمریکا در نقطه مقابل، نیروی قدس ایران را به توطئه برای ترور سفیر عربستان در آمریکا متهم کرده است. برای جمهوری اسلامی ایران که سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرد، گفت‌وگوهای هسته‌ای باید یک نتیجه داشته باشد و نشان دهد ایران خودکفاست و به عنوان قدرت هسته‌ای به رسمیت شناخته شده است. آقای شعبانی، پژوهشگر ایرانی مقیم لندن می‌گوید: مسئله اصلی این است که ایران خواستار غنی‌سازی در خاک خود است، اما نشانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها غرب را متمایل به هر گونه توافق ببینند، وجود ندارد.
اخبار و تحلیل‌ها: اینکه در متن یادداشت فوق آمده مذاکرات چند روز آینده گروه 1+5 با ایران تحت‌تأثیر فضای انتخاباتی قرار دارد، حرف کاملاً درستی است. پیامد این تأثیر، محکم‌تر شدن مواضع ایران و اصرار بر پذیرش مواضع به‌حقش است و چنانچه طرف مقابل مایل باشد این گفت‌وگوها به نتیجه برسد و یا حداقل با برداشته شدن گامی به جلو بن‌بست موجود شکسته‌ شود، باید امتیازهایی را به ایران پیشنهاد کند که در راستای فراز پایانی یادداشت فوق باشد، در غیر این صورت، ادامه گفت‌وگوها به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران موکول می‌شود و برای انجام دور بعدی آن نیز باید ماه‌ها انتظار کشید و این به نفع طرف مقابل نیست و از آن استقبال نمی‌کند.
  
اختلال‌ گسترده در تلفن‌های همراه رژیم صهیونیستی
  در دو روز گذشته یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه رژیم‌صهیونیستی از کار افتاد و عملاً از دایره خدمات‌رسانی خارج شد. بر اثر این اختلال، بیش از سه میلیون مشترک شرکت «بیلفون» از دسترسی به خدمات آن باز ماندند، تأثیر این اختلال نه تنها بر شهروندان این رژیم بود، بلکه حتی بر رایزنی‌ها بر تشکیل کابینه این رژیم نیز تأثیر گذاشت. این اختلال که در کمتر از یک هفته پس از حمله هوایی رژیم‌صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی در سوریه صورت گرفت، این نگرانی و ترس را میان سران تل‌آویو به وجود آورده که مبادا دوستان سوریه در صدد انتقام گرفتن از این رژیم برآمده‌اند و از همین رو، ارتش صهیونیستی کار تحقیق در این زمینه را بر عهده گرفته است. رسانه‌های صهیونیستی که روز گذشته این اختلال در تلفن همراه را به صورت گسترده پوشش دادند، نوشتند که در نتیجه این اختلال، صدها هزار مشترک شرکت بیلفون نه‌تنها قادر به مکالمه نبودند، بلکه از ارسال پیامک و خدمات اینترنتی این شرکت نیز محروم شدند. متخصصان این شرکت پس از ساعت‌ها کار، موفق شدند روز دوشنبه بر این مشکل غلبه کنند. این اختلال البته بر شرکت‌های کوچک‌ و کم‌اهمیت‌تر محلی خدمات‌رسانی که زیربنای محکم‌تری از بیلفون و سیلکوم ندارند نیز تأثیر گذاشت.‌ این حمله که به بخش تشخیص مشترکان شرکت بیلفون صورت گرفته و باعث آشفتگی در اتصال خطوط شده، به گفته متخصصان صهیونیستی یک عملیات «تروریستی» بوده است! درحال حاضر گروه‌های متعدد در این رژیم سرگرم یافتن دلایل این حمله و مبدأ آن هستند.


توطئه امنیتی جدید علیه سوریه
  اسنادی که به تازگی فاش شده نشان می‌دهد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با طرح حمله شیمیایی به سوریه و پس از آن، متهم کردن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به انجام این حمله، موافقت کرده است. این طرح قرار بود با هدف افزایش فشار بر دولت سوریه و پس از آن، هموار شدن راه برای حمله نظامی به این کشور اجرا شود. این اسناد که حاوی ایمیل‌های رد و بدل شده بین دو افسر شرکت نظامی «بریتام دیفنس» انگلیس است، نشان می‌دهد چنین طرحی وجود داشته و «واشنگتن آن را تأیید کرده است». بنا بر این طرح که اولین بار روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» چند روز پیش آن را منتشر کرد، قرار بود «قطر افراد مسلحی را برای استفاده از تسلیحات شیمیایی روانه سوریه کند.» روزنامه دیلی‌میل ساعتی پس از انتشار این خبر، آن را از روی خروجی پایگاه اینترنتی خود حذف کرد.

       
اخبار کوتاه

  *یک انتشارات فرانسوی، کتابی را با عنوان «پیدایش جوانان بسیجی در جمهوری اسلامی ایران» به قلم یک نویسنده یهودی و به زبان فرانسه به چاپ رساند. این کتاب سعی دارد جوانان بسیجی ایران را گروهی افراطی معرفی کند. این نویسنده اعتراف می‌کند که بسیجیان ایران مانع موفقیت توطئه‌های غرب علیه ایران شده‌اند.


 * همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، احمد منتظری، فرزند مرحوم حسینعلی منتظری، با حضور در نجف‌آباد و برگزاری سخنرانی‌ها و کلاس‌های مختلف، در حال ترویج شبهات سیاسی و اعتقادی با محوریت موضوع ولایت فقیه و حاکمیت است.

*به دنبال علنی شدن اختلافات اخیر رؤسای دو قوه در جریان استیضاح وزیر کار، برخی از شخصیت‌های جریان اصلاحات در جلسه شب گذشته خود که با حضور برخی از فعالان انجمن اسلامی دانشگاه تهران در فتنه 88 برگزار گردید، بهترین حربه برای حذف جریان اصیل اصول‌گرایی را کوبیدن بر طبل اختلافات دولت و مجلس دانستند.

* هیلاری کلینتون در نامه‌ای به منظور خداحافظی از پست وزارت امور خارجه، خطاب به بارک اوباما  نوشته است که وی باید اقدامات جدی و تازه را برای حل مشکلات سیاست خارجی آمریکا به ویژه مسئله ایران انجام دهد. وی به بارک اوباما پیشنهاد می‌کند با ایران مذاکره مستقیم انجام دهد و امتیازات گسترده دهد.